Programy partnerskie krypto | Jak działać, żeby odnieść sukces?

Programy partnerskie (affiliate programs) umożliwiają zarabianie w kryptowalutach poprzez przekazywanie ruchu do konkretnych ofert. Istnieją dwa podstawowe rodzaje prowizji w marketingu afiliacyjnym związanym z Bitcoinem i innymi kryptowalutami: CPA oraz prowizje za odnowienia. Obydwa z nich mają swoje cechy wyróżniające.

Jak działają programy partnerskie?

Praktycznie każda firma, która prowadzi działalność w obszarze kryptowalut ma w swojej ofercie programy partnerskie. Wśród tych firm są giełdy, producenci portfeli, kantory kryptowalut i wiele innych. Każda z nich, dzięki Twoim działaniom promocyjnym, ma na celu przyciągnąć do swojej oferty jak najwięcej osób. Ty im w tym pomagasz i zarabiasz prowizję za pozyskanie klientów dla tych firm.

Mówiąc najprościej – jako partner możesz polecać np. na swojej stronie internetowej lub w social mediach usługi lub produkty danej firmy w zamian za prowizję w kryptowalucie lub w      walucie tradycyjnej.

W celu ułatwienia zadania partnerom, programy partnerskie dają partnerom możliwość skorzystania z szerokiej gamy narzędzi do pracy:

  • reflinki (linki referencyjne),
  • banery reklamowe i gify,
  • filmy,
  • templatki stron,
  • gotowe strony internetowe,
  • zakodowane formularze rejestracyjne.

To, co musisz robić to udostępnić swój link referencyjny programu partnerskiego znajomym lub na grupach społecznościowych, których członkowie mogą potencjalnie zainteresować się polecanym przez Ciebie produktem lub usługą. W ten sposób będziesz zdobywał poleconych, za których otrzymasz prowizje w programie partnerskim.

Programy partnerskie umożliwiają przechowywanie danych użytkownika poprzez śledzenie sesji w plikach cookie, dzięki czemu raz pozyskany użytkownik, będzie przy kolejnych wizytach na stronie z reflinku rozpoznawany jako „twój polecony”.

programy parnerskie artykułModele rozliczeń w marketingu afiliacyjnym

W tradycyjnym marketingu afiliacyjnym (partnerskim) związanym z kryptowalutami funkcjonuje wiele modeli rozliczeń. Najczęściej spotykanymi są CPA i RevShare (Revenue Share), czyli prowizje za odnowienia.

CPA

W ofertach afiliacyjnych typu CPA (Cost Per Action) możesz być wynagradzany w momencie, kiedy użytkownik wykona jakąś określoną czynność po kliknięciu w ofertę z reklamy na Twojej stronie. Dla przykładu: otrzymasz jakąś część Bitcoina, kiedy użytkownik zarejestruje konto w docelowej witrynie, ściągnie apkę albo zakupi promowaną usługę bądź produkt.

W tego typu ofertach prowizja często wypłacana jest jednorazowo za użytkownika – dokładnie i tylko wtedy, kiedy wykona on pożądaną czynność na stronie reklamodawcy.

Revenue Share (prowizje za odnowienia)

Innym rodzajem modelu rozliczenia w programach partnerskich są prowizje za odnowienia, czyli Revenue Share.

Ten typ oferty afiliacyjnej jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które są zainteresowane uzyskaniem pasywnego, stałego dochodu generowanego z reklam umieszczonych na ich stronach internetowych. Należy pamiętać, że w takim przypadku trzeba liczyć się z długoterminowym procesem odnowień.

W tym modelu będziesz wynagradzany za każdym razem, kiedy użytkownik wykona akcję określoną w zasadach i regulaminie programu partnerskiego. Może to być, na przykład, zdeponowanie środków na giełdzie kryptowalut, otwarcie zakładu w internetowym kasynie itp.

Przykładowo serwis Coinzilla.io oferuje aż 10% prowizji z odnowień. Rozróżnia się przy tym dwa rodzaje użytkowników: reklamodawców i wydawców. Za każdym razem, kiedy reklamodawca, do którego stron odsyłasz swoich czytelników tworzy kampanię, otrzymasz 10% zdeponowanych przez niego środków. Na dokładnie tej samej zasadzie, kiedy wydawca zarabia określoną ilość BTC przez serwis Coinzilla – otrzymasz 10% jego zarobków. Jedno z drugim nie stoi bynajmniej w kolizji – zarobki wydawcy a fundusze reklamodawcy to dwie różne sprawy.

CPA, czy Revenue Share?

Jeżeli chciałbyś zacząć przygodę z programami partnerskimi związanym z Bitcoinem, będziesz musiał zdecydować się na jeden z powyższych modeli rozliczeń. Pamiętaj, że CPA daje Tobie jednorazowy przychód od każdego użytkownika, podczas gdy odnowienia mogą zapewnić stały, pasywny dochód na wiele dni, tygodni, czy nawet miesięcy i lat. Od Ciebie zależy, który model wybierzesz. Oczywiście, jeżeli prowadzisz stronę internetową, możesz zdecydować się na skorzystanie z obydwu tych opcji jednocześnie.

 

jak zacząć w programach partnerskich

Programy Partnerskie Bitcoin – jak zacząć?

Przede wszystkim wybierz ofertę dla siebie. Jak wspomniałem, zarówno CPA jak i Revenue Share są dobrymi i dosyć intratnymi modelami rozliczeń. Wszystko, rzecz jasna, zależy do ruchu, jaki generujesz na swojej witrynie internetowej.

Dobrym przykładem jest program partnerski Paxful. Jest to portal, na którym możesz kupować i sprzedawać BTC. Platforma działa na zasadzie sieci peer-to-peer, podobnie jak popularne torrenty. Paxful oferuje usługi podobne do LocalBitcoins, ale ich program partnerski daje więcej zarobić.

Do rzeczy. Paxful oferuje 2% prowizji od każdej transakcji. Oznacza to, że jeżeli polecisz komuś usługi tej firmy i ten ktoś z twojego linku partnerskiego zarejestruje się w serwisie i kupi część BTC o wartości 100 dolarów – Ty otrzymasz 2 dolary prowizji.

Dla serwisu działającego na takiej zasadzie, jak Paxful, jest to bardzo interesująca oferta partnerstwa, doskonale pasująca do osób związanych z kryptowalutami. Możesz po prostu promować zakup BTC u nich i jednocześnie zarabiać na tym. Nie ważne, czy polecona przez Ciebie osoba kupuje, czy sprzedaje, dajmy na to 1 BTC – zawsze otrzymasz 0,1 BTC prowizji. To w tej chwili najlepiej płacący program partnerski w niszy związanej z kryptowalutami.

Założyłeś konto w programie partnerskim – co dalej?

Zdecydowałeś się na udział w  jednym lub więcej programów partnerskich i chciałbyś zacząć na nich zarabiać. Jak to zrobić?

Możesz, na przykład, stworzyć landing page dedykowany ofercie, którą chcesz promować. Powinieneś dopilnować, by zostały na nim wyszczególnione wszystkie zalety usługi lub produktu, który promujesz.

Teraz najważniejsze – musisz zadbać o to, żeby stworzoną przez Ciebie stronę odwiedzali użytkownicy. Jeśli nie będziesz miał ruchu na stronie – nie będzie klientów (w naszym przypadku poleconych). Jeżeli nie dysponujesz budżetem reklamowym na działania AdWords lub Facebook może zająć Ci tygodnie lub nawet miesiące, zanim na stronę przyjdą pierwsi odwiedzający.

Chciałbym, żebyś zdał sobie sprawę z tego, że organiczny, naturalny ruch z wyszukiwarki internetowej zawsze przyniesie Tobie najbardziej wartościowych odwiedzających pod względem jakości. To będą właśnie ludzie, którzy szukają takich ofert, jak Twoja.

Nie polecam kupować ruchu z niesprawdzonych źródeł – często okazuje się to oszustwem w postaci botów, które owszem, odwiedzą Twoją witrynę i zostawią ślad w analityce – ale nie wykonają żadnej akcji wskazanej przez program partnerski, w którym bierzesz udział. Może to zabrzmi strasznie, ale kluczem do sukcesu jest odrobina cierpliwości.

Dobrym pomysłem jest wsparcie działań reklamowych poprzez „ręczną” promocję , na przykład na facebooku w ramach grup związanych z kryptowalutami. Ważne jest, żebyś nie spamował po grupach i umieszczał swoją ofertę jedynie w takich, które są do tego celu przeznaczone lub najzwyczajniej w świecie nie zabrania tego ich regulamin. Jeżeli czujesz się ekspertem w temacie, możesz również samodzielnie założyć własną grupę, w której będziesz polecał swoje treści z bloga, oferty partnerskie itd. Wybór należy do Ciebie.

programy partnerskie artykuł płatny ruch na stronieCzy mogę kupić ruch, aby przyspieszyć konwersję moich działań?

Możesz skorzystać z płatnych sieci reklamowych, takich jak Google AdWords lub Facebook Ads.

Musisz się jednak liczyć z koniecznością zweryfikowania swoich działań przez te systemy. Na przestrzeni ostatnich miesięcy, na fali wzrostów kursy i popularności kryptowalut zaroiło się na rynku od nieuczciwych praktyk firm.

Firmy te, bardzo często,  najzwyczajniej w świecie nabierały ludzi. Naiwni wpłacali środki tym firmom a te, mówiąc dość oględnie, niedługo potem zwijały interes z pieniędzmi klientów. W związku z tym będziesz musiał dać się zweryfikować.

Na ratunek – Coinzilla

Nie załamuj się jednak 🙂 Dobrym i sprawdzonym pomysłem jest skorzystanie z dedykowanego kryptowalutom, wspomnianego już serwisu Coinzilla.io. Umożliwia on zakup ruchu poprzez wybranie opcji reklamodawcy. Możesz targetować ruch z Polski i na Polskę.

Coinzilla oferuje trzy główne formaty reklamy:

  • Standardowe banery (standard banners)
  • Banery pływające (floating banners)
  • Okno wyskakujące przy zamknięciu strony (popunders)

Budżet ustalany jest w oparciu o rodzaj kreacji reklamowej (rodzaju i rozmiaru baneru). Minimum dziennych wydatków na reklamę musi być większe niż 100 euro. Jeżeli to dla Ciebie zbyt duży wydatek, potraktuj poniższe informacje jako ogólne wskazówki, które sprawdzą się równie dobrze w każdych innych okolicznościach:)

Reklamuj się z głową – zaoferuj coś odwiedzającym

Zastanów się, w jaki sposób promować swój kontent. Zakładając, że ta sama oferta jest już promowana w różnych serwisach internetowych, czy blogach – powinieneś wyróżnić się czymś od innych tak, żeby ludzie nie zobaczyli wszędzie tego samego banera. W związku z powyższym polecam Tobie stworzenie własnego banera reklamowego, który przyciągnie uwagę użytkowników.

Zaoferuj odwiedzającym jakąś atrakcyjną, dodatkową wartość. Dobrym pomysłem będzie darmowy ebook na temat Bitcoina. Generalnie odbiorcy reklamy chętniej się w nią angażują, jeżeli mogą coś wygrać lub jeszcze lepiej – otrzymać za darmo. Nie oszukuj odwiedzających – zawsze dawaj im to, co obiecasz.

programy partnerskie planowanie kampaniiDobrze zaplanowana kampania kluczem do sukcesu

Jak to wszystko działa? Przede wszystkim stwórz stronę lub prosty landing page oraz banery reklamowe. Możesz użyć Coinzilla, AdWords lub innych, sprawdzonych systemów reklamowych dostępnych w Internecie (zawsze dobrze jest sprawdzić opinie na ich temat, żeby nie dać się naciąć na boty lub zwykłych oszustów).

Po drugie, bez względu na to, na jaki system reklamowy się zdecydujesz ważne jest, abyś przygotował 3-4 wersje reklamy zarówno pod kątem tekstowym, jak i graficznym. W jakim celu? Niektóre banery dają większe zaangażowanie użytkowników. Zawsze obserwuj swoje kampanie, testuj ustawienia i eksperymentuj z tekstem. Mniej więcej po tygodniu powinieneś być w stanie wyłonić najlepiej sprawdzająca się reklamę pod względem ilości wyświetleń i kliknięć w celu przejścia użytkowników na Twoją stronę.

Skup się na sugestywnym przekazie swojej reklamy, aby przekonać użytkowników do zakupu Twojej oferty lub produktu. Wszystko zależy od Twoich umiejętności marketingowych oraz od tego, jak łatwo udaje Ci się przekonać kogoś do czegoś (wpływać na ludzi). Nie oczekuj efektów z dnia na dzień. Jeżeli jednak uda Ci się sprzedać coś przez reklamę już w pierwszym dniu od startu kampanii – gratulacje i czapki z głów!

Czy Twoja pierwsza kampania okaże się sukcesem? Czy uda Ci się osiągnąć założone rezultaty? Jeżeli reklama nie przełoży się na zakupy zastanów się, dlaczego tak się stało. Jeśli Ci się uda – to wspaniale! Jeśli korzystasz z systemu mailingowego i posiadasz listę mailingową (pamiętaj o RODO:) zadbaj o to, aby w promocji swoich produktów i usług wykorzystać również ten kanał komunikacji z użytkownikami. Nie wysyłaj jednak więcej, niż jednej wiadomości tygodniowo inaczej Twoje maile mogą zostać odebrane jako spam. Nikt z nas nie lubi spamu, prawda?

Podsumowanie

Wszystkie informacje odnośnie programów partnerskich oraz sposobu promowania ofert partnerskich z powodzeniem możesz zastosować w różnych środowiskach reklamowych. Tak samo będzie to działało w Google Ads, Facebook Ads, Coinzilla, czy w każdym innym systemie reklamowym.

Jedno jest jednak pewne. Wszystkie omówione w tym artykule „tipsy i triki” dotyczące kreacji reklam są sprawdzonymi praktykami w branży i działają w 100%. Jeszcze raz jednak chciałbym mocno podkreślić, ze jeżeli nie masz czasu na działania pozycjonerskie to i tak będziesz musiał uzbroić się w odrobinę cierpliwości, zanim zauważysz pierwsze efekty swoich wysiłków.

Pracuj nad swoimi reklamami a zmaksymalizujesz zyski z programów partnerskich kryptowalut. Nie jest to ścieżka łatwa, ale zdecydowanie taka, która z czasem nagrodzi Twój wysiłek, pracę i czas, który w to zainwestujesz.


Zainteresował Ciebie temat programów partnerskich kryptowalut? Już niebawem udostepnię na czasnakrypto narzędzie, dzięki któremu znalezienie najbardziej intratnej oferty w ramach sprawdzonych i zaufanych programów partnerskich stanie się łatwiejsze. A zatem – obserwuj czasnakrypto na Fb i pozostań ze mną w kontakcie:)

Narzędzia, które mogą Ci się przydać:

We will be happy to hear your thoughts

Dodaj Odpowiedź

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

CzasNaKrypto.pl
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0