Flori Marquez, współzałożycielka custodianu kryptowalutowego BlockFi, uważa, że FOMO będzie głównym czynnikiem, który napędzi adopcję kryptowalut w 2020 roku.
W wywiadzie dla serwisu Yahoo Finance Marquez zasugerowała, że kryptowaluty stały się „bardziej strawne” dla przeciętnego konsumenta niż w 2016 roku. Wyjaśniła, że innymi istotnymi czynnikami napędzającymi wzrost w 2022 roku będzie bogactwo wykwalifikowanych ekspertów przybywających do pracy w branży kryptowalutowej i jasność regulacyjna. Statystyki, które przytoczyła, stanowią optymistyczną podstawę dla wzrostu w 2022 roku.
Według badań BlockFi, jedna na 10 osób planuje w 2022 roku podarować komuś kryptowaluty. – Około dwie trzecie Amerykanów chce rozmawiać o kryptowalutach. Pięć lat temu tylko 1% ludzi kiedykolwiek handlowało kryptowalutami, a 50% Amerykanów nigdy nie słyszało o kryptowalutach – zauważyła Marquez. Wewnętrzne metryki BlockFi również wskazują na rozkwitającą adopcję krypto. W pierwszym roku działania jego karty nagród zapisało się 75 tys. osób. Marquez zwróciła uwagę, że liczba ta jest „absolutnie ogromna, ponieważ większość firm fintechowych patrzy, aby zobaczyć około 10 000 kart kredytowych w pierwszym roku”.
Niedawna ankieta przeprowadzona przez stację CNBC ujawniła, że 83% milionerów-millenialsów posiada obecnie kryptowaluty. „Hodling” przyciąga uwagę klientów BlockFi, z których 38% planuje zachować, a tylko 6% planuje zmniejszyć swoją ekspozycję na kryptowaluty w 2022 roku.
Dla Marquez czas nowych regulacji i nowych talentów wchodzących do przestrzeni kryptowalutowej jest kluczowy. Jej zdaniem kryptowaluty i fintech były ogromnymi atraktorami dla ludzi, którzy chcą nauczyć się czegoś nowego i rozwinąć swoją karierę. – Myślę, że zobaczymy więcej talentów przenoszących się z innych, bardziej tradycyjnych branż do kryptowalut i sektora fintech. A ostatnią rzeczą, którą moim zdaniem zobaczymy w 2022 roku, jest pewna jasność regulacyjna – powiedziała.
.