Marka chce oferować usługi finansowe, w tym przyjmowanie depozytów, finansowanie pożyczek, zarządzanie finansami i wymianę aktywów kryptowalutowych.
Japoński gigant technologiczny złożył wniosek o rejestrację znaku towarowego w United States Patent and Trademark Office (USPTO), ujawniając swój zamiar oferowania usług brokerskich w zakresie handlu kryptowalutami, wśród innych obiektów finansowych kryptowalutowych i niekryptowalutowych.
Wniosek o rejestrację znaku towarowego Fujitsu ma na celu zarejestrowanie nowego znaku, który „składa się ze stylizowanego słowa FUJITSU z bocznym zawijasem w kształcie litery s nad J i I”, zgodnie z oficjalnym dokumentem złożonym 16 marca. Branding jest dedykowany oferowaniu usług finansowych, w tym przyjmowaniu depozytów, finansowaniu pożyczek, zarządzaniu finansami i wymianie aktywów kryptowalutowych.
Zgłoszenie znaku towarowego Fujitsu złożone dla powyższego logo. Źródło: tsdr.uspto.gov
Powyższy obrazek przedstawia zaktualizowane logo, które Fujitsu zamierza objąć znakiem towarowym dla usług. Ponadto poniższy snippet zawiera przegląd usług, które Fujitsu ujawniło w USPTO, wraz z wnioskiem o znak towarowy.
Rosnące zainteresowanie Fujitsu firmą Web3 stało się widoczne, gdy w lutym uruchomiła ona platformę akceleracyjną Web3 dla startupów i firm partnerskich. Platforma ma na celu wspieranie tworzenia zróżnicowanego ekosystemu aplikacji Web3 w wielu przypadkach użycia, takich jak zarządzanie prawami do treści cyfrowych, transakcje biznesowe, umowy i procesy.
Na początku 2023 roku regulatorzy finansowi w Japonii wezwali globalne organy regulacyjne do wprowadzenia surowszych zasad bankowych dla sektora kryptowalut.
Zastępca dyrektora generalnego Biura Rozwoju i Zarządzania Strategią Agencji Usług Finansowych, Mamoru Yanase, przyznał, że problem nie dotyczy kryptowalut. – To, co przyniosło najnowszy skandal, nie jest samą technologią kryptowalutową – powiedział, dodając, że wina leży po stronie „luźnego zarządzania, niedbałych kontroli wewnętrznych oraz braku regulacji i nadzoru”.