Firma rezygnuje z działań w metawersum w ramach szerszego planu restrukturyzacji, który ma na celu zmniejszenie kosztów operacyjnych o 5,5 miliarda dolarów i zwolnienie 7 tys. pracowników w ciągu dwóch miesięcy.
Jak czytamy w “The Wall Street Journal”, wszyscy z około 50-osobowego oddziału zajmującego się pracami nad metaverse stracą pracę z wyjątkiem Michaela White’a, który kierował szerszą jednostką produktów konsumenckich.
Dział metaverse firmy Disney został utworzony w lutym 2022 roku. Przedsiębiorstwo wykonało również „symulator wirtualnego świata”, który miał na celu ułatwienie atrakcji bez zestawów słuchawkowych z rozszerzoną rzeczywistością w parkach rozrywki Disneya 28 grudnia 2021 roku. Wcześniej firma rozważała sposoby, w jaki mogłaby zintegrować technologię metaverse z zakładami sportowymi, ale pomysł nigdy nie doszedł do realizacji.
Decyzja o cięciu kosztów operacyjnych i liczby pracowników nastąpiła po konsultacji z firmą McKinsey & Company. Niekorzystne warunki ekonomiczne i wzrost konkurencji w sektorze streamingu były dwoma głównymi czynnikami, które doprowadziły do jej podjęcia.
Warto podkreślić, że zarówno byli, jak i obecni szefowie Disneya, Bob Chapek i Robert Iger, uznawali wcześniej metaverse za bardzo atrakcyjną okazję inwestycyjną.