Spółka kupiła kryptowalutę o wartości 1 miliarda dolarów i obecnie posiada 90 000 BTC.
24 lutego 2021 r. firma wywiadowcza MicroStrategy zwiększyła swoje udziały w Bitcoinach o 27%, po zakupie dodatkowych 19 452 monet, zwiększając łączny zysk BTC do 90 531 Bitcoinów. Monety zostały zakupione za około 52 765 USD za sztukę, co odpowiada wydatkowi nieco ponad 1 miliarda USD.
Dyrektor generalny MicroStrategy Incorporated, Michael Saylor, powiedział, że firma zamierza teraz rozwijać się w dwóch kierunkach – rozbudowywać przedsiębiorstwo zajmujące się oprogramowaniem analitycznym i kupować więcej Bitcoinów. – Firma nadal koncentruje się na naszych dwóch strategiach korporacyjnych: rozwijaniu działalności w zakresie oprogramowania do analizy korporacyjnej oraz nabywaniu i utrzymywaniu bitcoinów – wyjaśnił.
W ciągu sześciu miesięcy od ogłoszenia przez MicroStrategy pierwszej inwestycji w Bitcoin o wartości 250 milionów dolarów firma wydała ponad 4 miliardy dolarów na aktywa cyfrowe. Saylor powiedział, że nie w najbliższym czasie nie zamierza przestać kupować BTC. – Firma posiada obecnie ponad 90 000 bitcoinów, co tylko potwierdza nasze przekonanie, że bitcoin, jako najbardziej rozpowszechniona kryptowaluta na świecie, może służyć jako niezawodny magazyn wartości. Będziemy nadal realizować naszą strategię pozyskiwania bitcoinów z nadwyżką gotówki i możemy od czasu do czasu, w zależności od warunków rynkowych, emitować dłużne lub kapitałowe papiery wartościowe w ramach transakcji pozyskiwania kapitału w celu wykorzystania wpływów na zakup dodatkowych bitcoinów – wyjaśnił.
Phong Le, prezes i dyrektor finansowy MicroStrategy, powiedział, że zakup bitcoinów pomógłby zwiększyć rozpoznawalność marki jako firmy programistycznej, jednocześnie działając jako znak wiary w sieć Bitcoin. – Wierzymy, że nasza strategia dotycząca bitcoinów, w tym nasze zasoby bitcoinów i powiązane działania wspierające sieć bitcoin, jest uzupełnieniem naszej działalności w zakresie oprogramowania, zwiększając świadomość naszej marki i zapewniając możliwości pozyskania nowych klientów – powiedział.
MicroStrategy Incorporated to firma dostarczająca Business Intelligence, oprogramowanie mobilne i usługi w chmurze. Założona w 1989 roku przez Michaela J. Saylora i Sanju Bansala firma opracowuje oprogramowanie do analizy danych wewnętrznych i zewnętrznych w celu podejmowania decyzji biznesowych i tworzenia aplikacji mobilnych.