Tym razem przedsiębiorstwo zakupiło 253 BTC, co stanowi równowartość kwoty 15 milionów dolarów.
Jak poinformował na Twitterze Michael Saylor, prezes Microstrategy, średnia cena za zakup BTC przez jego firmę wynosiła 59 339 USD za 1 Bitcoina. – Firma nadal koncentruje się na dwóch strategiach korporacyjnych, czyli rozwijaniu działalności w zakresie oprogramowania do analizy korporacyjnej oraz nabywaniu i utrzymywaniu Bitcoinów. Posiadamy obecnie ponad 90 000 Bitcoinów, potwierdzając nasze przekonanie, że Bitcoin, jako najbardziej rozpowszechniona kryptowaluta na świecie, może służyć jako niezawodne narzędzie do przechowywania wartości. Będziemy nadal realizować naszą strategię pozyskiwania bitcoinów za nadwyżkę gotówki i możemy od czasu do czasu, w zależności od warunków rynkowych, emitować dłużne lub kapitałowe papiery wartościowe w ramach transakcji pozyskiwania kapitału w celu wykorzystania wpływów na zakup dodatkowych Bitcoinów – powiedział Saylor.
Transakcja spowodowała, że MicroStrategy może się już pochwalić łącznie 91 579 Bitcoinami. To zaś daje firmie niezrealizowany zysk w wysokości aż 3,15 miliarda dolarów. Warto w tym miejscu przypomnieć, że pod koniec lutego 2021 r. dzięki transakcjom zakupowym MicroStrategy dołożyło do swojego bilansu bitcoiny o wartości 3,3 mln dolarów.
MicroStrategy rozpoczęło zakup bitcoinów w drugiej połowie 2020 r. Od tamtej pory akcje spółki wzrosły siedmiokrotnie. Firma już teraz zapowiada kolejne tego typu transakcje. Tymczasem Saylor wciąz promuje bitcoina poprzez konferencje firmowe, materiały edukacyjne, wywiady i wystąpienia publiczne. W wypowiedziach szef MicroStrategy przyznaje otwarcie, że zakupy korporacyjne, których jego spółka jest obecnie liderem, będą w przyszłości napędzały rozwój Bitcoina oraz innych cyfrowych aktywów.
MicroStrategy to firma dostarczająca rozwiązania typu Business Intelligence, oprogramowanie mobilne i usługi w chmurze. Założone w 1989 roku przez Michaela J. Saylora, Sanju Bansala i Thomasa Spahra przedsiębiorstwo opracowuje oprogramowanie do analizy danych wewnętrznych i zewnętrznych w celu podejmowania decyzji biznesowych i tworzenia aplikacji mobilnych. Firma ma siedzibę w Tysons Corner w stanie Wirginia w obszarze metropolitalnym Waszyngtonu.