Beatport będzie akceptować płatności za utwory w BTC

21 kwietnia 2021

Cyfrowy portal muzyczny dla DJ-ów i muzyków od 1 lipca 2021 r. ma akceptować Bitcoina jako środek płatniczy.

Dyrektor generalny Beatport, Robb McDaniels, powiedział, że decyzja o przyjęciu Bitcoina zrodziła się z chęci kontynuowania innowacji, nawet podczas pandemii COVID-19. – Kiedy coś przynosi korzyści i wzmacnia społeczność artystów, nie ma powodu, aby przestać wprowadzać innowacje. Oczywiste jest, że nawet w środku pandemii społeczność DJ-ów i producentów jest gotowa poprowadzić branżę w kierunku przyjęcia nowych technologii i innowacyjnych mediów do angażowania swoich fanów – powiedział McDaniels, dodając, że świat kryptowalut i niewymienialne tokeny są wyraźnym przykładem tego zjawiska.

Firma ogłosiła rownież, że ​​23 kwietnia 2021 r. we współpracy z Crypto.com uruchomi własną gamę niefunkcjonalnych tokenów zatytułowaną „Music for Future Dance Floors”. Zajmujący około 30. miejsce pod względem kapitalizacji rynkowej, z aktualną wyceną nieco ponad 5 miliardów dolarów, Crypto.com to wieloaspektowy projekt kryptowalutowy, który koncentruje się na płatnościach kryptowalutowych w sklepach, pasywnym obstawianiu dochodów i tokenizacji.

Audiowizualne NFT ma współpracować z wieloma wybitnymi muzykami i artystami. Część dochodów zostanie przekazana na cele charytatywne. McDaniels poinformował również, że firma jest zaangażowana w czerpanie korzyści, jakie przyniesie przyszły rozwój technologii blockchain. – Dla Beatport to dopiero początek eksploracji metawersji. Jesteśmy zaangażowani w długoterminowe możliwości, jakie daje ta rewolucyjna technologia” – powiedział.

Pośpiech firm, aby zaakceptować Bitcoin jako metodę płatności, został bez wątpienia przyspieszony przez jego spektakularne wzrosty cen w ciągu ostatniego roku – pomimo faktu, że opłaty transakcyjne znacznie wzrosły.

Beatport to amerykański internetowy sklep muzyczny, zajmujący się sprzedażą muzyki elektronicznej, którego właścicielem jest firma LiveStyle. Siedziba Beatport znajduje się w Denver, Los Angeles i Berlinie. Sklep kieruje swoją ofertę przede wszystkim do didżejów, sprzedając pełne utwory, a także zasoby, które można wykorzystać do remiksów. Założona w 2004 r. usługa została przejęta w 2013 r. przez firmę SFX Entertainment za cenę nieco ponad 50 mln dolarów. W 2014 roku, w ramach starań o poszerzenie grona odbiorców, Beatport rozszerzył swoją działalność o oryginalne treści skierowane do fanów elektronicznej muzyki tanecznej, obejmujące wiadomości i kulturę EDM, a także oferując muzykę na żądanie ze swojego katalogu oraz wydarzenia transmitowane na żywo.

SFX Entertainment złożyło wniosek o upadłość na podstawie rozdziału 11 w dniu 1 lutego 2016 r., A Beatport został następnie wystawiony na sprzedaż. Jednak w maju 2016 r. SFX zawiesił proponowaną aukcję firmy i ograniczył operacje związane ze strumieniowaniem i oryginalnymi treściami, aby skoncentrować się na podstawowej działalności w zakresie sprzedaży muzyki. Od tego czasu SFX funkcjonuje jako LiveStyle, zaś Beatport wyszedł z bankructwa wolny od długów i nadal działa jako internetowy sklep muzyczny.

We will be happy to hear your thoughts

Dodaj Odpowiedź

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

CzasNaKrypto.pl
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0