Cyfrowy portal muzyczny dla DJ-ów i muzyków od 1 lipca 2021 r. ma akceptować Bitcoina jako środek płatniczy.
Dyrektor generalny Beatport, Robb McDaniels, powiedział, że decyzja o przyjęciu Bitcoina zrodziła się z chęci kontynuowania innowacji, nawet podczas pandemii COVID-19. – Kiedy coś przynosi korzyści i wzmacnia społeczność artystów, nie ma powodu, aby przestać wprowadzać innowacje. Oczywiste jest, że nawet w środku pandemii społeczność DJ-ów i producentów jest gotowa poprowadzić branżę w kierunku przyjęcia nowych technologii i innowacyjnych mediów do angażowania swoich fanów – powiedział McDaniels, dodając, że świat kryptowalut i niewymienialne tokeny są wyraźnym przykładem tego zjawiska.
Firma ogłosiła rownież, że 23 kwietnia 2021 r. we współpracy z Crypto.com uruchomi własną gamę niefunkcjonalnych tokenów zatytułowaną „Music for Future Dance Floors”. Zajmujący około 30. miejsce pod względem kapitalizacji rynkowej, z aktualną wyceną nieco ponad 5 miliardów dolarów, Crypto.com to wieloaspektowy projekt kryptowalutowy, który koncentruje się na płatnościach kryptowalutowych w sklepach, pasywnym obstawianiu dochodów i tokenizacji.
Audiowizualne NFT ma współpracować z wieloma wybitnymi muzykami i artystami. Część dochodów zostanie przekazana na cele charytatywne. McDaniels poinformował również, że firma jest zaangażowana w czerpanie korzyści, jakie przyniesie przyszły rozwój technologii blockchain. – Dla Beatport to dopiero początek eksploracji metawersji. Jesteśmy zaangażowani w długoterminowe możliwości, jakie daje ta rewolucyjna technologia” – powiedział.
Pośpiech firm, aby zaakceptować Bitcoin jako metodę płatności, został bez wątpienia przyspieszony przez jego spektakularne wzrosty cen w ciągu ostatniego roku – pomimo faktu, że opłaty transakcyjne znacznie wzrosły.
Beatport to amerykański internetowy sklep muzyczny, zajmujący się sprzedażą muzyki elektronicznej, którego właścicielem jest firma LiveStyle. Siedziba Beatport znajduje się w Denver, Los Angeles i Berlinie. Sklep kieruje swoją ofertę przede wszystkim do didżejów, sprzedając pełne utwory, a także zasoby, które można wykorzystać do remiksów. Założona w 2004 r. usługa została przejęta w 2013 r. przez firmę SFX Entertainment za cenę nieco ponad 50 mln dolarów. W 2014 roku, w ramach starań o poszerzenie grona odbiorców, Beatport rozszerzył swoją działalność o oryginalne treści skierowane do fanów elektronicznej muzyki tanecznej, obejmujące wiadomości i kulturę EDM, a także oferując muzykę na żądanie ze swojego katalogu oraz wydarzenia transmitowane na żywo.
SFX Entertainment złożyło wniosek o upadłość na podstawie rozdziału 11 w dniu 1 lutego 2016 r., A Beatport został następnie wystawiony na sprzedaż. Jednak w maju 2016 r. SFX zawiesił proponowaną aukcję firmy i ograniczył operacje związane ze strumieniowaniem i oryginalnymi treściami, aby skoncentrować się na podstawowej działalności w zakresie sprzedaży muzyki. Od tego czasu SFX funkcjonuje jako LiveStyle, zaś Beatport wyszedł z bankructwa wolny od długów i nadal działa jako internetowy sklep muzyczny.