Vitalik Buterin znalazł się na stworzonej przez czasopismo liście 100 najbardziej wpływowych osób w 2021 roku
Magazyn określił współzałożyciela Ethereum jako jedną z najbardziej wpływowych osób w 2021 roku, obok muzyków, światowych liderów, aktywistów i innych postaci. Na liście innowatorów „Time’a” Buterin jest wymieniany wraz z dyrektorem generalnym Nvidii Jensenem Huangiem, dyrektorem generalnym Tesli i zwolenniiem Dogecoina (DOGE) Elonem Muskiem i wieloma innymi osobami. W swoim profilu na temat współzałożyciela Ethereum współzałożyciel Reddit, Alexis Ohanian, porównał rolę Buterina w budowaniu sieci Ethereum do kapitalizacji rynkowej przekraczającej 400 miliardów dolarów i podkreślił napędzanie przez niego rozwoju zdecentralizowanych aplikacji i niezamiennych tokenów lub NFT. – Żadna osoba nie byłaby w stanie wymyślić wszystkich zastosowań Ethereum, ale do rozpoczęcia pracy potrzebny był pomysł jednej osoby – powiedział Ohanian. – Stamtąd otworzył się nowy świat i dał początek nowym sposobom wykorzystania technologii blockchain – dodał.
W ostatnim czasie magazyn „Time” stał się bardziej otwarty zarówno na informowanie o zjawiskach zachodzących w przestrzeni kryptograficznej, jak i akceptowanie jej we własnym biznesie. W marcu 2021 r. „Time” poinformował, że zamierza zatrudnić dyrektora finansowego, który posiada wiedzę na temat Bitcoina i kryptowalut oraz wystawił na aukcję trzy NFT inspirowane niektórymi okładkami swoich magazynów. Miesiąc później magazyn w dalszym ciągu integrował kryptowaluty ze swoją działalnością, ogłaszając, że będzie akceptować płatności kryptograficzne za subskrypcje cyfrowe. Ponadto, w ramach partnerstwa z menedżerem funduszu Grayscale, „Time” poinformowało, że zachowa Bitcoin (BTC) – otrzymany jako zapłata za edukacyjną serię filmów – w swoich bilansach. – Nasza firma nie jest nawet w pierwszej fazie tego, co chcemy zrobić z kryptowalutami – powiedział prezes spółki Keith Grossman w wywiadzie z 13 września 2021 r.
Wydany po raz pierwszy w 1923 r. magazyn „Time” jest uznawany za medialną instytucję w Stanach Zjednoczonych, zajmującą się profilowaniem wpływowych postaci i firm. Magazyn tygodniowo ma 20 milionów subskrybentów na całym świecie.