Agencja informacyjna ogłosiła, że uruchomi własny węzeł Chainlink, dzięki któremu wszelkie dane z amerykańskich gazet i pozostałych podmiotów nadawczych zostaną zweryfikowane kryptograficznie.
W komunikacie wydanym 21 października 2021 r. agencja Associated Press poinformowała, że twórcy inteligentnych kontraktów będą mieli dostęp do danych agencji po uruchomieniu węzła. Będzie ona publikować dane w sieci, aby programiści mogli uzyskać dostęp i odnieść się do wszelkich odpowiednich aplikacji, a także dostarczać informacje o nadchodzących wyborach i służyć artystom pracującym z niewymiennymi tokenami. – Technologia Chainlink to idealny sposób na zapewnienie deweloperom inteligentnych kontraktów na całym świecie bezpośredniego, na żądanie dostępu do zaufanych danych ekonomicznych, sportowych i wyścigowych Associated Press – powiedział Dwayne Desaulniers, dyrektor agencjids. blockchain i licencjonowania danych. – Praca z Chainlink umożliwia zgodność tych informacji z dowolnym łańcuchem bloków – dodał.
Według przedstawicieli agencji głównym powodem przejścia na blockchain było zaufanie, ponieważ dostarczone dane w łańcuchu byłyby „publicznie dostępnym, bezpiecznym i zabezpieczonym zapisem zweryfikowanych informacji”. Agencja informacyjna dodała, że byłaby otwarta na zmianę swojego podejścia w oparciu o reakcje programistów, ponieważ stara się trzymać palec na pulsie gospodarki blockchain.
To nie pierwszy krok agencji prasowej w technologii blockchain. Wcześniej Associated Press była już bowiem zainteresowana badaniem sposobów zabezpieczania praw własności intelektualnej, wspierania etycznego dziennikarstwa i śledzenia wykorzystania treści – w 2018 roku nawiązała współpracę z opartym na blockchain startupem dziennikarskim Civil.
Associated Press to amerykańska agencja prasowa będąca spółdzielnią typu „not-for-profit”. Została założona w 1846 roku przez kilka gazet, aby rozdzielić koszty relacjonowania walk meksykańsko-amerykańskich, poprzez łódź, ekspres konny i telegraf. Obecnie 4100 pracowników w 240 biurach zaopatruje w wiadomości około 6 tys. stacji radiowych i telewizyjnych oraz 1,7 tys. gazet w Stanach Zjednoczonych. Poza USA ma około 8,5 tys. klientów. Serwisy Associated Press dostarczają dziennie ok. 10 tys. wiadomości (łącznie ok. 20 mln wyrazów i 1 tys. zdjęć). Wiadomości są tłumaczone na 5 języków obcych: hiszpański, niemiecki, francuski, niderlandzki i szwedzki.