Canaan podwaja zyski pomimo blankietowego zakazu kryptowalutowego

1 września 2022

Chińska firma wydobywająca kryptowaluty rozwija swoją działalność wydobywczą, gromadząc do końca czerwca 2022 r. łącznie 346,84 BTC.

Canaan poinformował o swoich wynikach finansowych za drugi kwartał 2022 roku 18 sierpnia 2022 r. Z danych wynika, że firma odnotowała 117-procentowy wzrost zysku brutto w stosunku do tego samego okresu 2021 roku. Zyski w II kwartale br. wyniosły 930 milionów renminbi, czyli prawie 139 milionów dolarów.

Zysk netto firmy w II kwartale wyniósł 608 mln renminbi, czyli 91 mln dolarów, co oznacza wzrost o 149% w porównaniu z 425 mln renminbiw tym samym okresie poprzedniego roku. Korekta z tytułu przeliczania walut w II kwartale była dochodem w porównaniu z wcześniejszymi stratami ze względu na aprecjację dolara amerykańskiego względem RMB w II kwartale.

Pomimo zaksięgowania znacznych zysków, Canaan uznał drugi kwartał za trudny okres ze względu na niską wycenę Bitcoina, która w czerwcu 2022 r. znajdowała się na poziomie poniżej 20 tys. dolarów. – Ponadto blokada spowodowana COVID-19 w kluczowych miastach w Chinach spowodowała poważne zakłócenia w naszych codziennych operacjach i popycie na nasze chipy AI – powiedział dyrektor generalny firmy Nangeng Zhang.

Zhang podkreślił, że Canaan prowadzi globalną ekspansję, czego wyrazem ma być umiejscowienie międzynarodowej siedziby firmy w Singapurze. Przedsiębiorstwo pracuje również nad skalowaniem swojego biznesu wydobywczego, generując więcej BTC dzięki ulepszonemu zasilaniu. Pod koniec czerwca 2022 r. Canaan posiadał łącznie 346,84 BTC, czyli 8,1 miliona dolarów.

– Jesteśmy w pełni świadomi presji spadkowej ze strony ceny Bitcoina od ostatniego czwartego kwartału i oczekujemy, że przyniesie ona przedłużające się utrudnienia dla naszych wyników w nadchodzących kwartałach. Niemniej jednak wierzymy w unikalną wartość Bitcoina i jego długoterminowe perspektywy –  powiedział Nangeng Zhang.

Dyrektor finansowy Canaan, James Jin Cheng, zgodził się ze stanowiskiem dyrektora generalnego, stwierdzając, że firma spodziewa się trudniejszego środowiska rynkowego z niższego poziomu cen Bitcoina, a także zwiększonej ceny energii i różnych pandemii i niepewności geopolitycznej. – Ponieważ cena Bitcoin dalej spadła w drugim kwartale, responsywnie obniżyliśmy cenę naszego produktu dla sprzedaży spot, aby wziąć na swoje barki presję z naszymi klientami. Spodziewamy się, że marża brutto drastycznie spadnie w drugiej połowie tego roku – wyjaśnił.

We will be happy to hear your thoughts

Dodaj Odpowiedź

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

CzasNaKrypto.pl
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0