Podczas Grand Prix Monako 2022 najszybsza ekipa Formuły 1, Oracle Red Bull Racing, nawiązała współpracę z giełdą kryptowalut Bybit.
Celem współpracy jest wprowadzenie kolekcji NFT Oracle Red Bull Racing na rok 2022 – wybijanej na blockchainie Tezos. Limitowana kolekcja jest dostępna poprzez aukcję, na której licytujący mogą zbierać cyfrowe kolekcje reprezentujące różne aspekty przeszłości, teraźniejszości i przyszłości Red Bulla.
Współzałożyciel i dyrektor generalny Bybit Ben Zhou powiedział, że Formuła 1 ma symbiotyczny związek z kryptowalutami, ponieważ partnerstwo między tymi dwoma branżami przyciąga młodych inwestorów do bazy fanów F1. – Formuła 1 jest wyzwaniem dla normy, a to naprawdę dobrze współgra z kryptowalutami. To naprawdę ogromna synergia, którą widzimy – wyjaśnił.
Równolegle Bybit zaplanował premierę filmu „The Search for the Next Level”, w którym udział wzięli kierowcy drużyny Red Bulla – Max Verstappen i Sergio „Checo” Pérez.
Warto podkreślić, że również ekipa Aston Martin F1 podpisała wieloletnią umowę partnerską z giełdą kryptowalut Crypto.com w celu zbadania inicjatyw związanych z zaangażowaniem fanów i inwestycjami. Giełda Crypto.com NFT jest miejscem, gdzie można kupić zrzuty Aston Martin NFT oraz limitowane edycje przedmiotów kolekcjonerskich. Wcześniej w 2022 r.u, kryptowalutowy gigant Binance nawiązał współpracę z Alpine F1 Team w celu wydania zrzutów NFT i przedmiotów kolekcjonerskich.
Kilka wyróżniających się współpracy aktywnych podczas Grand Prix Monako 2022 to Ferrari i firma blockchain Velas, Mercedes i giełda kryptowalut FTX oraz Alfa Romeo i inspirowany memecoinem Floki Inu (FLOKI) Shiba Inu (SHIB).
Niedawne badanie przeprowadzone przez giganta w dziedzinie technologii finansowych, firmę Deloitte, ujawniło potencjał blockchain i kryptowalut oraz to, w jaki sposób mogą one otworzyć nowe rynki i możliwości przychodów dla branży sportowej. „Wokół sportowych przedmiotów kolekcjonerskich, sprzedaży biletów, zakładów i gier powstanie nexus. Dopiero zaczynamy dostrzegać jej kryptowaluty potencjał, a także nowe rynki, do których może ona doprowadzić” – czytamy w raporcie. W badaniu podkreślono również możliwość powstania nowych rynków, które pozwolą na częściowe posiadanie biletów sezonowych i apartamentów oraz ponowne opracowanie procesu odsprzedaży biletów.