Firma świadcząca usługi w zakresie finansowania kryptowalut uzyskała wycenę 3 miliardów dolarów po rundzie finansowania prowadzonej przez singapurską państwową firmę inwestycyjną Temasek Holdings.
Grupa Amber zdołała zebrać 200 milionów dolarów w swojej rundzie finansowania serii B+. Wśród pozostałych uczestników znalazły się Sequoia China, Pantera Capital, Tiger Global Management, Tru Arrow Partners i Coinbase Ventures.
Amber zwiększyło swoją wycenę trzykrotnie od czerwca 2021 roku, kiedy to runda finansowania serii B została wyceniona na 1 miliard dolarów. Firma, która została założona w Hong Kongu przez byłych traderów Morgan Stanley, zarządza obecnie aktywami w wysokości 5 miliardów dolarów.
Firma planuje wykorzystać środki finansowe do zatrudnienia kluczowych pracowników w celu wzmocnienia swojej działalności instytucjonalnej w Europie i obu Amerykach oraz rozszerzyenia globalny zasięg swojej konsumenckiej, mobilnej platformy do inwestowania w kryptowaluty WhaleFin.
Amber Group pomaga inwestorom instytucjonalnym i komercyjnym inwestować w kryptowaluty. Do tej pory jej łączny wolumen obrotów wyniósł ponad 1 bilion dolarów. O rozwoju firmy świadczy zarówno rosnąca ilość otrzymanego finansowania, jak i całkowita liczba posiadanych udziałów. W dniu 1 lutego japońska platforma handlu kryptowalutami DeCurret sprzedała swoje operacje kryptowalutowe dla Amber Group.
Singapur jest jednym z najbardziej przyjaznych rynków dla inwestorów kryptowalutowych w regionie. Według raportu KPMG, w 2021 roku miasto-państwo odnotowało 1,48 miliarda dolarów w inwestycjach związanych z kryptowalutami. Jest to wzrost 10-krotny w porównaniu z rokiem 2020. Jednak spośród 180 firm, które złożyły wnioski o pozwolenie na prowadzenie tam biznesu kryptowalutowego, tylko pięć zostało zatwierdzonych od stycznia 2022 r.
Być może w niewielkim stopniu ze względu na wzmożoną aktywność inwestycyjną w branży kryptowalutowej, organy regulacyjne zaczęły rozprawiać się z taktykami marketingowymi stosowanymi przez niektóre firmy kryptowalutowe. Nowe wytyczne dla reklamodawców, wydane 17 stycznia 2022 roku, zabraniają umieszczania reklam w miejscach publicznych, takich jak transport publiczny, strony internetowe i media drukowane.