Niemiecki producent samochodów planuje włączyć technologię blockchain do swoich codziennych operacji i stworzyć program lojalnościowy blockchain dla swoich klientów w Tajlandii.
Integracja technologii blockchain z przepływem pracy BMW odbędzie się w dwóch fazach. Po pierwsze, zdecentralizowana technologia zostanie włączona do codziennych operacji BMW w celu zautomatyzowania czasochłonnych procesów ręcznych i usprawnienia usług finansowania samochodów w firmie. W drugiej fazie projektu Coinweb opracuje dostosowaną aplikację Web3 dla programu lojalnościowego klientów BMW. Program będzie wykorzystywał oparty na blockchainie system nagród. Poziom i status klienta w ekosystemie będzie określany na podstawie nagród lojalnościowych, które klienci zdobyli poprzez różne działania.
Klienci firmy będą mogli wykorzystać swoje nagrody do zakupu towarów i usług od BMW, a także z połączonego ekosystemu. Do rozliczenia transakcji zostanie wykorzystany natywny łańcuch BNB firmy Binance.
Jak poinformował dyrektor generalny Coinweb, Toby Gilbert, klienci będą nagradzani za każdym razem, gdy podejmą działanie w ekosystemie BMW, czy to kupując nowy samochód, czy też udając się do serwisu. – Klienci zostaną nagrodzeni punktami lojalnościowymi i będą mogli je wydawać w ramach ekosystemu. Mamy nadzieję, że w przyszłości nastąpi globalny rollout, ale obecnie wdrażamy program w Tajlandii – powiedział.
Szef leasingu BMW Thailand, Bjorn Antonsson, przyznał, że firma przez wiele lat aktywnie monitorowała postępy zdecentralizowanej technologii i jej różnych przypadków użycia. Antonsson miał nadzieję, że integracja technologii blockchain w ich codziennych operacjach wyeliminuje ręczną pracę papierkową i przyczyni się do wydajności i przejrzystości firmy.
Zainteresowanie producentów samochodów zdecentralizowaną technologią nie jest niczym nowym, a BMW jest w nią zaangażowane od 2018 roku. Firma po raz pierwszy wykorzystało technologię blockchain do śledzenia dostaw kobaltu. Inny popularny niemiecki producent samochodów, Mercedes, aktywnie wykorzystał zaś niefunkcjonalne tokeny i monety kryptowalutowe jako narzędzia promocyjne.