BMW wykorzysta Coinweb i łańcuch BNB do programu lojalnościowego

9 stycznia 2023

Niemiecki producent samochodów planuje włączyć technologię blockchain do swoich codziennych operacji i stworzyć program lojalnościowy blockchain dla swoich klientów w Tajlandii.

Integracja technologii blockchain z przepływem pracy BMW odbędzie się w dwóch fazach. Po pierwsze, zdecentralizowana technologia zostanie włączona do codziennych operacji BMW w celu zautomatyzowania czasochłonnych procesów ręcznych i usprawnienia usług finansowania samochodów w firmie. W drugiej fazie projektu Coinweb opracuje dostosowaną aplikację Web3 dla programu lojalnościowego klientów BMW. Program będzie wykorzystywał oparty na blockchainie system nagród. Poziom i status klienta w ekosystemie będzie określany na podstawie nagród lojalnościowych, które klienci zdobyli poprzez różne działania.

Klienci firmy będą mogli wykorzystać swoje nagrody do zakupu towarów i usług od BMW, a także z połączonego ekosystemu. Do rozliczenia transakcji zostanie wykorzystany natywny łańcuch BNB firmy Binance.

Jak poinformował dyrektor generalny Coinweb, Toby Gilbert, klienci będą nagradzani za każdym razem, gdy podejmą działanie w ekosystemie BMW, czy to kupując nowy samochód, czy też udając się do serwisu. – Klienci zostaną nagrodzeni punktami lojalnościowymi i będą mogli je wydawać w ramach ekosystemu. Mamy nadzieję, że w przyszłości nastąpi globalny rollout, ale obecnie wdrażamy program w Tajlandii – powiedział.

Szef leasingu BMW Thailand, Bjorn Antonsson, przyznał, że firma przez wiele lat aktywnie monitorowała postępy zdecentralizowanej technologii i jej różnych przypadków użycia. Antonsson miał nadzieję, że integracja technologii blockchain w ich codziennych operacjach wyeliminuje ręczną pracę papierkową i przyczyni się do wydajności i przejrzystości firmy.

Zainteresowanie producentów samochodów zdecentralizowaną technologią nie jest niczym nowym, a BMW jest w nią zaangażowane od 2018 roku. Firma po raz pierwszy wykorzystało technologię blockchain do śledzenia dostaw kobaltu. Inny popularny niemiecki producent samochodów, Mercedes, aktywnie wykorzystał zaś niefunkcjonalne tokeny i monety kryptowalutowe jako narzędzia promocyjne.

We will be happy to hear your thoughts

Dodaj Odpowiedź

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

CzasNaKrypto.pl
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0