Agregator danych uruchomił na swojej stronie internetowej funkcję wymiany tokenów poprzez integrację ze zdecentralizowaną giełdą Uniswap.
CoinMarketCap jest na obecną chwilę jednym z najbardziej znanych agregatorów danych z rynku kryptowalut i pozostaje własnością Binance od kwietnia 2020 roku. Strony tokenów witryny oparte na Ethereum zawierają teraz ikonę wymiany, umożliwiającą użytkownikom podłączenie portfela i wymianę między tokenami ERC-20. Platforma obsługuje portfele MetaMask, Coinbase, Fortmatic, Portis i WalletConnect. CoinMarketCap zasugerowało, że w przyszłości mogą nastąpić dodatkowe integracje z innymi DEX-ami i sieciami. W komunikacie z 29 czerwca 2021 r. poinformowano, że na daną chwilę obsługiwane jest wyłącznie Ethereum, zaś Uniswap V1 i V2 będą „pierwszymi obsługiwanymi DEX dla wymiany tokenów”.
CoinMarketCap odnotowało znaczny wzrost ruchu na swojej stronie internetowej od początku 2021 roku. Liczba odwiedzających zwiększyła się wówczas z 101 milionów w styczniu do 272,32 milionów odwiedzin w maju. Zgodnie z danymi przekazanymi przez firmę analityczną SimilarWeb oznacza to, że Binance jest najczęściej odwiedzaną witryną internetową kierującą ruch na platformę, co łącznie stanowi 52,68% odesłań w maju 2021 r.
CoinMarketCap zostało założone w 2013 roku i stało się jedną z najczęściej używanych stron internetowych z danymi kryptograficznymi na świecie. W 2019 r. platforma uruchomiła indeksy kryptowalut na głównych platformach finansowych, takich jak Nasdaq Global Index Data Service i Bloomberg Terminal.
Pomimo publicznych oświadczeń Binance, że po przejęciu w kwietniu 2020 r. CoinMarketCap posiada niezależność operacyjną, niektórzy członkowie kadry kierowniczej odeszli z firmy w ciągu kilku miesięcy od dnia przejęcia. Jak informował serwis Cointelegraph, osobami które odeszły z przedsiębiorstwa były między innymi pełniąca obowiązki dyrektora generalnego Carylyne Chan, a także Jeremy Seow i Spencer Yang. Warto w tym miejscu przywołać słowa Chan, która w wywiadzie udzielonym serwisowi Cointehegraph w sierpniu 2021 r. powiedziała, że „lepsze wrażenia użytkowników oraz uproszczone interfejsy i produkty będą kluczem do przyspieszenia adopcji kryptowalut”.