FIFA, międzynarodowy organ zarządzający wieloma ważnymi turniejami piłkarskimi, ogłosił, że giełda kryptowalut Crypto.com będzie oficjalnym sponsorem następnych Mistrzostw Świata w Katarze.
23 marca 2022 r. związek ogłosił, że marka Crypto.com pojawi się zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz stadionów podczas Mistrzostw Świata FIFA w Katarze, które mają się rozpocząć w listopadzie 2022 roku. W ramach sponsoringu giełda kryptowalutowa zapewni swoim użytkownikom możliwość uczestniczenia w meczach i wygrania oficjalnych produktów związanych z wydarzeniem.
Według dyrektora handlowego FIFA, Kaya Madati, umowa pomoże rozwinąć rozgrywki „na skalę globalną”, powołując się na partnerstwa Crypto.com z innymi podmiotami na całym świecie.
Przypomnijmy, że w listopadzie 2021 r. giełda podpisała umowę na zmianę nazwy obiektu sportowo-widowiskowego Staples Center w Los Angeles na Crypto.com Arena na okres 20 lat. Firma podpisała również umowę o wartości 25 milionów dolarów z Australian Football League, umowę sponsorską o wartości 100 milionów dolarów z Formułą 1 oraz 0-letnią umowę sponsorską o wartości 175 milionów dolarów z Ultimate Fighting Championship.
Chociaż handel kryptowalutami, w tym Bitcoinem, był w dużej mierze nielegalny w Katarze, odkąd bank centralny tego kraju ogłosił zakaz w 2018 roku – i potwierdził go w styczniu 2020 roku – Crypto.com prawdopodobnie dotrze do bardziej międzynarodowej publiczności, biorąc pod uwagę popularność piłki nożnej na scenie światowej. FIFA poinformowała, że ponad 3,5 miliarda ludzi oglądało Mistrzostwa Świata FIFA 2018 w Rosji, z czego ponad miliard widzów oglądał finał pomiędzy Francją a Chorwacją.