Giełda kryptowalut planuje wykorzystać swój czas reklamowy podczas 94. gali rozdania Oscarów, aby wyemitować spot telewizyjny dotyczący kryzysu humanitarnego na Ukrainie.
Szef Crypto.com, Kris Marszalek, poinformował, że giełda nawiązała współpracę z Międzynarodowym Komitetem Czerwonego Krzyża w celu przeprowadzenia kampanii mającej na celu pomoc osobom cierpiącym podczas wojny na Ukrainie. Dyrektor generalny nie sprecyzował, na czym będzie polegała kampania, ale platforma już teraz umożliwia przekazywanie darowizn w kryptowalutach, fiatach i zakupach tokenów niezbywalnych. Do 31 marca giełda będzie wspierać darowizny w wysokości do 1 miliona dolarów.
– Kryzys humanitarny spowodowany konfliktem na Ukrainie wciąż eskaluje i uważam, że naszym obowiązkiem jest wspieranie potrzebujących – powiedział Marszałek. – W czasie tej tragedii cała społeczność kryptowalutowa zjednoczyła się, aby pokazać światu, kim jesteśmy, jakie są nasze wartości i jak ważne jest to, co budujemy – dodał.
Według Międzynarodowego Komitetu Czerwonego Krzyża, do 24 marca 2022 r. z Ukrainy uciekło ponad 3,6 miliona osób, czyli w ciągu miesiąca od inwazji rosyjskich sił wojskowych na ten kraj. Doniesienia z Ukrainy sugerują, że miliony ludzi borykają się z brakiem żywności i wody, brakiem opieki medycznej z powodu uszkodzenia lub zniszczenia wielu szpitali oraz przesiedleniami po tym, jak zostali zmuszeni do opuszczenia wschodnich części kraju.
Wiele prywatnych firm ułatwia przekazywanie darowizn w postaci aktywów cyfrowych, w tym Bitcoina i Ether na rzecz pomocy Ukraińcom. Oprócz rządu Ukrainy, który przyjmuje darowizny kryptowalutowe bezpośrednio za pośrednictwem adresów portfeli dostarczonych przez Ministerstwo Transformacji Cyfrowej, organ ustawodawczy współpracował z giełdami FTX i Kuna oraz platformą stakingową Everstake, aby uruchomić stronę internetową z darowiznami.