Digital Currency Group i Coinbase znalazły się na liście 100 najbardziej wpływowych firm magazynu „Time” w 2021 roku.
Opublikowana 27 kwietnia 2021 r. lista Top 100 składa się z czterech kategorii. Są to „Pionierzy”, „Liderzy”, „Innowatorzy” i „Niszczyciele”.
Digital Currency Group została sklasyfikowana jako „Niszczyciel”, wraz z innymi dużymi podmiotami, takimi jak Tesla, Huawei, Shopify i Clubhouse. Redakcja magazynu „Time” zwraca uwagę, że DCG „demistyfikuje kryptowaluty dla inwestorów” za pośrednictwem swoich spółek zależnych, zarządzającego aktywami Grayscale i strony z wiadomościami kryptograficznymi CoinDesk. „W styczniu 2020 roku Grayscale’s Bitcoin Trust stał się pierwszym produktem finansowym wspieranym całkowicie przez walutę cyfrową, który zgłosił się do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd – otwierając fundusz (i, co za tym idzie, łańcuch bloków) dla większej liczby potencjalnych inwestorów” – napisano.
Chociaż Grayscale osiągnęła gigantyczne wyniki w ciągu ostatniego roku, na umieszczenie jej firmy macierzystej na liście może mieć również wpływ niedawne partnerstwo z magazynem „Time”. W ostatnim czasie czasopismo i Grayscale połączyły swe siły, by stworzyć serię filmów edukacyjnych na temat kryptowalut. Obecnie możliwa jest równiez płatność za magazyn w Bitcoinach.
Coinbase znalazło się na liście wśród takich gigantów jak Facebook, Alibaba, Google, Walmart czy Amazon. Firma została opisana jako „wzmacniająca wiarygodność kryptowalut” w odniesieniu do jej bezpośredniego notowania na giełdzie Nasdaq 14 kwietnia 2021 r. Giełda przyniosła większe przychody w pierwszym kwartale 2021 roku niż w całym 2020 r., odnotowując 1,8 miliarda dolarów w pierwszym kwartale w porównaniu do około 1,2 miliarda dolarów przez cały poprzedni rok. „To był wielki rok dla kryptowalut, ale nic nie pobije 14 kwietnia (…). Coinbase zakończyło swój pierwszy dzień handlu z prawie 86 miliardami dolarów, co czyni ją najbardziej wartościową giełdą finansową w USA i daje kryptowalutom wzrost kredytu na Wall Street” – napisano w komunikacie.
Obecność Coinbase i Digital Currency Group na liście „Forbesa” to kolejny krok na drodze do powszechnej akceptacji kryptowalut. Jeszcze do niedawna trudno byłoby wyobrazić sobie te podmioty wśród renomowanych marek z listy Top 100, takich jak Disney, BP, Paypal, Adidas, Spotify i AirBnB.
Magazyn „Time” zadebiutował na rynku prasy w marcu 1923 r. W marcu 2021 r. podmiot sprzedał swój pierwszy zestaw tokenizowanych okładek czasopism jako NFT, przy czym najlepiej sprzedający się NFT osiągnął wartość prawie 250 000 USD. W kwietniu 2021 r. „Time” ogłosił partnerstwo z Crypto.com w celu przyjmowania jednorazowych płatności kryptograficznych za 18-miesięczną subskrypcję cyfrową, oferując 10% zwrotu gotówki czytelnikom, którzy zapłacili monetą CRO Cypto.com.