FTX, eToro, Crypto.com i Coinbase to podmioty, którge zdecydowały się na wyemitowanie reklam oferowanych przez siebie usług podczas Super Bowl 2022.
Reklamy emitowane w trakcie Super Bowl praktycznie od zawsze były nieodłączną częścią corocznych mistrzostw National Football League (NFL). W 2022 roku okazały się jednak kamieniem milowym dla społeczności kryptowalutowej, ponieważ ponieważ aż cztery podmioty z branży zdecydowało się na promocję swoich usług podczas wspomnianego wydarzenia. Co więcej, wiele osób uznało, że wraz z rosnącym popytem na kryptowaluty – ostatnio napędzanym przez tokeny niezbywalne (NFT), tokeny meme i Metaverse – reklamy kryptowalutowe podczas Super Bowl przyćmiły reklamy tradycyjnych firm.
I tak, Coinbase, uznawana za jedną z najpopularniejszych giełd kryptowalutowych w Stanach Zjednoczonych, zdecydowała się na wyemitowanie minimalistycznej reklamy składającej się z dwuwymiarowych obrazów graficznych. Niedługo później, usługi Coinbase uległy tymczasowej awarii z powodu nagłego napływu dużego ruchu na stronie kryptogiełdy.
Z kolei FTX, giełda kryptowalut założona przez Sama Bankmana-Frieda, nie szczędziła wydatków na swoją pierwszą reklamę Super Bowl, w której wystąpił popularny komik Larry David. Reklama pokazuje Davida odrzucającego technologie zmieniające życie w momencie ich wynalezienia. Wreszcie, gdy David odrzuca aplikację FTX, reklama zwraca się do widzów z hasłem: „Nie bądź jak Larry. Nie przegap następnego wielkiego wynalazku”.
Kryptowalutowa i fiatowa platforma inwestycyjna eToro’s Super Bowl reklama „Flying Your Way” rozpoczęła się od użytkownika pytającego społeczność eToro o to, czy powinien inwestować w kryptowaluty czy akcje. Z kolei Crypto.com zaprezentowało w swojej rejlamie legendę koszykówki LeBrona Jamesa prowadzącego rozmowę ze swoją młodszą wersją z 2003 roku. Reklama nabrała jeszcze większego sensu w kontekście tego, że LeBron został najwyżej punktującym graczem w historii NBA zaledwie dzień przed jej wyemitowaniem.
Przypomnijmy, że w styczniu 2022 roku dyrektor generalny Binance, Changpeng Zhao, stwierdził, że rosnące ograniczenia dotyczące reklamy kryptowalut nie będą miały żadnego negatywnego wpływu na popyt na kryptowaluty.