Prawa do meczów drużyny nabyte przez Sportsbet z pomocą Bitcoin i wirtualnej rzeczywistości mogą zostać wykorzystane nawet w przypadku blokady COVID-19.
Przedsięwzięcie da fanom Southampton szansę na przeżycie meczu podczas blokady COVID-19 za pośrednictwem zestawów do rzeczywistości wirtualnej, podczas gdy influencerom podobno zostaną przyznane sumy Bitcoin (BTC) w celu stworzenia wyjątkowego doświadczenia VR.
Sportsbet.io został głównym partnerem klubowym Southampton FC na początku sezonu 2020–2021. Serwis bukmacherski z siedzibą w Wielkiej Brytanii zamierza teraz wykorzystać swoje prawa do meczów w wirtualnej rzeczywistości. Spółka podpisała również trzyletnią umowę partnerską z Arsenalem na początku sezonu, stając się oficjalnym partnerem klubu/
Sportsbet wielokrotnie akceptował depozyty w postaci Bitcoina, Ethereum (ETH), Litecoina (LTC), XRP, Tron TRX, Tetheru (USDT) i innych cyfrowych walut.
Tim Heath, założyciel Coingaming Group, która zarządza Sportsbet, powiedział, że dostrzega pewną zależność między piłką nożną a kryptowalutami. – Uważamy, że kryptowaluty mają wielką przyszłość na rynku piłki nożnej. Oprócz takich doświadczeń fanów [jak mecz w VR], właśnie zobaczyliśmy pierwszy transfer z udziałem Bitcoina, w którym piłkarz został kupiony za pomocą kryptowaluty i podpisał kontrakt z DUX Internacional de Madrid. Z kolei na początku tego roku zawodowy piłkarz NFL Russell Okung powiedział, że otrzymuje pensję w Bitcoinach – ujawnił Heath. – Prawdopodobnie tego typu działań będzie więcej – zarówno w przypadku klubów szukających nowych sposobów interakcji z fanami w dniu meczu po kwestie biznesowe – dodał.
Związek między kryptowalutą a piłką nożną rozkwitł w ciągu ostatnich kilku lat. Sportsbet zawarł również umowy sponsorskie z drużyną Championship Watford FC, a także z główną brazylijską drużyną Flamengo.
W roku 2020 piłkarze wypuścili również własne tokeny kryptowalut, podczas gdy więcej dużych klubów zaangażowało się w jakiś sposób w blockchain lub kryptowalutę. Należą do nich niemieccy giganci piłkarskie Bayern Monachium i Borussia Dortmund, a także historyczny włoski klub S.S Lazio i hiszpańscy tytani FC Barcelona.
David Thomas, dyrektor handlowy w Southampton FC, powiedział, że klub jest podekscytowany, że może być częścią trwającego procesu, który może wstrząsnąć status quo. – Jako klub, nasze cyfrowe podejście zawsze miało na celu przedefiniowanie status quo treści i byliśmy podekscytowani wspólnymi wartościami między nami a zespołem Sportsbet.io – przyznał.