Użytkownicy japońskiego komunikatora będą mogli korzystać z natywnego tokena aplikacji do płatności u wybranych sprzedawców internetowych.
8 lutego 2022 r. przedstawiciele japońskiej LINE Corporation poinformowali, że począwszy od 16 marca, użytkownicy będą mieli możliwość płacenia za pomocą rodzimego tokena LINK (LN) – nie mylić z Chainlink (LINK) – u każdego ze sprzedawców online LINE Pay. Okres próbny, który potrwa do 26 grudnia, ma na celu przetestowanie rzeczywistych przypadków użycia tokenów, a także zwiększenie wygody użytkowania i liczby opcji płatności dla użytkowników.
LINE Pay poinformowało również, że rozważa dodanie innych kryptowalut, w tym Bitcoin (BTC) i Ether (ETH) do swoich opcji płatności. Firma zamierza też wzmocnić swoją współpracę z firmami blockchain. Dane ze Statista pokazują, że w trzecim kwartale 2020 roku aktywnych użytkowników LINE w ciągu miesiąca było 86 milionów – to ponad 68% populacji Japonii, liczącej sobie 126 milionów mieszkańców.
Uruchomiony w sierpniu 2018 roku, token LN jest obecnie notowany na poziomie 142,78 dolarów (stan na dzień 9 lutego 2022 r.). Token był dostępny do obrotu na giełdzie kryptowalutowej Bitmax po umowie z sierpnia 2020 roku.
LINE to darmowy komunikator dostępny na smartfony, tablety i komputery osobiste. Jego użytkownicy Line wymieniają się tekstami, obrazami, wideo i audio, prowadzą bezpłatne rozmowy VoIP i wideokonferencje. Ponadto Line to platforma oferująca różne usługi, w tym cyfrowy portfel jako LINE Pay, strumień wiadomości jako LINE Today, wideo na żądanie jako LINE TV oraz cyfrową dystrybucję komiksów jako LINE Manga i LINE Webtoon. Usługa jest obsługiwana przez LINE Corporation, spółkę zależną Softbank Group z siedzibą w Tokio oraz Naver Corporation z siedzibą w Seulu.
LINE został uruchomiony w Japonii w czerwcu 2011 roku przez NHN Japan, spółkę zależną Naver Corporation. Ponieważ był dostosowany do gustów japońskich konsumentów i oferował bezpłatne rozmowy na smartfonie, a także wysyłanie wiadomości tekstowych, z pomocą ogromnej kampanii marketingowej szybko wyprzedził ówczesnego rywala, jakim było KakaoTalk.