Program jest zabezpieczony tokenem i jest dostępny tylko dla posiadaczy Mastercard Music Pass NFT.
Program powstał we współpracy z firmą Polygon i oferuje bezpłatny dostęp do materiałów edukacyjnych, unikalnych narzędzi sztucznej inteligencji oraz innych funkcji.
Raja Rajamannar, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Mastercard, twierdzi, że programy takie jak ten istnieją, aby pomóc użytkownikom lepiej zrozumieć to, w jaki sposób blockchain i cyfrowe aktywa są wykorzystywane. – Wierzymy również, że Web3 może być potężnym narzędziem w łączeniu ludzi i budowaniu społeczności wokół wspólnych uniwersalnych pasji – dodał.
Jak podkreślają przedstawiciele Mastercard, firma od dawna wspiera i jednocześnie wcześnie przyjmuje technologie Web3, aby przynieść fanom i twórcom więcej możliwości tworzenia ekskluzywnych, integracyjnych i skalowalnych doświadczeń. Przedsiębiorstwo wybrało już pięciu artystów z różnych gatunków na całym świecie, którzy wezmą udział w programie. Oprócz technologii Web3, artyści będą mieli styczność z nowym studiem muzycznym napędzanym przez AI.
Działania Mastercard w obszarze atyystycznym ma miejsce niecałe dwa miesiące po tym jak firma, podobnie jak jej największy konkurent – Visa – ogłosili, że będą wycofywać się ze wszystkich nowych partnerstw kryptowalutowych i blockchain.