Popularna platforma mediów społecznościowych Twitter ma podobno wprowadzić nową funkcję, która pozwoli jej użytkownikom na handel kryptowalutami i akcjami.
Użytkownicy Twittera będą mogli przeglądać wykresy rynkowe dla szerszej gamy instrumentów finansowych i kupować lub sprzedawać kryptowaluty i inne aktywa za pośrednictwem eToro. Współpraca między platformą mediów społecznościowych i firmą fintech rozszerzy funkcję „cashtags” Twittera, która obecnie pozwala użytkownikom przeglądać dane handlowe w czasie rzeczywistym z TradingView.
– Twitter stał się naprawdę ważną częścią społeczności inwestowania detalicznego i to właśnie tam wiele osób udaje się, aby uzyskać dostęp do wiadomości finansowych i zdobyć wiedzę. Uważamy, że Cashtags mogą odgrywać główną rolę w tej rozmowie i już zyskują dużą trakcję – powiedział rzecznik firmy eToro.
Dostęp do nowych funkcji finansowych można uzyskać poprzez zakładkę „Zobacz na eToro”, która przeniesie użytkowników do platformy handlowej eToro. Firma fintech, założona w 2007 roku, wprowadziła funkcje handlu kryptowalutami i portfel kryptowalutowy w 2019 roku.
Yoni Assia, dyrektor generalny eToro, nazwał współpracę z Twitterem idealnym połączeniem. Jak podkreślił, Twitter finansowy stał się dość trendy i był kluczowy dla boomu handlu detalicznego w 2021 roku. Jego zdaniem wyszukiwania cashtagów będą nadal rosły. Z drugiej strony Elon Musk w niedawnym wywiadzie powiedział, że chce, aby Twitter stał się największą instytucją finansową na świecie.
Wcześniej Musk wpadł na pomysł uczynienia z Twittera „super aplikacji”, z naciskiem na budowę ekosystemu, który oferowałby użytkownikom dostęp do kilku usług internetowych w jednym miejscu. Koncepcja super aplikacji jest dość popularna w Chinach, gdzie funkcjonują jako brama do wszystkiego, czego konsument potrzebuje w swoim codziennym życiu.
Twitter to internetowy serwis społecznościowy, którego właścicielem i operatorem jest amerykańska firma X Corp., następca prawny firmy Twitter, Inc. Użytkownicy Twittera spoza Stanów Zjednoczonych są obsługiwani przez firmę Twitter International Unlimited Company z siedzibą w Irlandii, co sprawia, że podlegają irlandzkim i unijnym przepisom o ochronie danych. Na Twitterze użytkownicy publikują teksty, obrazy i filmy zwane „tweetami”.