Notowana na NASDAQ firma z sektora business intelligence ogłosiła zakup kolejnej partii bitcoinów.
Chodzi o 262 Bitcoinów o wartości 15 milionów dolarów. Firma ogłosiła, że dodała kolejne 262 bitcoiny do swojego portfela. W połowie marca 2021 r. łącznie znajdowało się nim już 91 tys. cyfrowych monet. O zakupie BTC poinformował na Twitterze założyciel i dyrektor generalny przedsiębiorstwa.
Od czasu pierwszego zakupu Bitcoinów w sierpniu 2020 roku MicroStrategy przeznaczyło na zakup Bitcoinów łącznie 2,2 miliarda dolarów. Wzrost ceny BTC od tego czasu oznacza, że monety, które posiada firma, są teraz warte co najmniej 5,1 miliarda dolarów.
Oprócz korzystania z każdej okazji, aby kupić więcej bitcoinów, przedsiębiorstwo znalazło dodatkowe sposoby promowania głównej kryptowaluty. W 2020 r. MicroStrategy stało się pełnym węzłem w sieci Bitcoin i niedługo potem uczyniła kryptowalutę swoim głównym zasobem rezerwowym. Firma zorganizowała też panel pod hasłem „Bitcoin dla korporacji”, na którym gościła szefów tysięcy biznesów, którzy mieli okazję wysłuchać prelekcji o potencjalnych korzyściach płynących z inwestowania w BTC. Z podobną inicjatywę MicroStrategy wystąpiło również do inwestorów detalicznych. Program edukacyjny o nazwie „Bitcoin dla każdego” jest dostępny na platformie Saylor Academy i jest w 100% bezpłatny.
MicroStrategy to największa notowana na giełdzie firma z obszaru Business Intelligence, oferująca wiodącą na rynku platformę analityczną dla przedsiębiorstw. Przedsiębiorstwo dostarcza nowoczesną analitykę na otwartej platformie, wykorzystywanej przez uznawane na świecie marki. Platforma, zoptymalizowana pod kątem wdrożeń zarówno w chmurze, jak i on-premise, wykorzystuje technologię HyperIntelligence, nakładając przydatne dane przedsiębiorstwa na popularne aplikacje biznesowe.
Historia MicroStrategy rozpoczęła się w 1989 roku, kiedy Michael J. Saylor założył firmę zajmującą się dostarczaniem oprogramowania do analizy danych. Obecnie MicroStrategy tworzy ponad 2 000 pracowników, a firma obsługuje ponad 4 000 klientów na całym świecie. Siedziba główna przedsiębiorstwa mieści się w Waszyngtonie, a w Warszawie znajduje się drugi, pod kątem liczby pracowników, największy oddział na świecie.