Tego samego dnia, w którym przedsiębiorstwo zajmujące się wywiadem gospodarczym ogłosiła, że wykorzysta 488 milionów dolarów z przychodów z prywatnej sprzedaży na zakup bitcoina, firma podała, że może również sprzedać do 1 miliarda dolarów swoich akcji z tego samego powodu.
W zgłoszeniu S-3 przesłanym do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd MicroStrategy poinformowało, że uruchomi ofertę papierów wartościowych „na rynku”, która pozwoli jej z czasem sprzedać do 1 miliarda dolarów swoich akcji zwykłych klasy A. Przedsiębiorstwo zamierza wykorzystać wpływy z oferty „do ogólnych celów korporacyjnych, w tym do nabycia Bitcoina”.
„Bitcoin nie płaci odsetek ani innych zwrotów, a zatem zdolność do generowania zwrotu z inwestycji z wpływów netto z tej oferty będzie zależeć od tego, czy nastąpi wzrost wartości Bitcoin po naszych zakupach Bitcoin z wpływami netto z tej oferty” – czytamy w zgłoszeniu. „Przyszłe wahania cen handlu Bitcoinami mogą skutkować konwersją Bitcoinów zakupionych za dochody netto z tej oferty na gotówkę o wartości znacznie poniżej dochodów netto z tej oferty”.
Według zgłoszenia Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, MicroStrategy posiadało 92 079 bitcoinów (BTC) – około 3,7 miliarda dolarów wg stanu na dzień 4 czerwca 2021 r. 15 czerwca firma poinformowała, że zamierza kupić dodatkowe 488 milionów dolarów w kryptowalucie. Zgłoszenie pokazuje, że MicroStrategy kupiło swoje istniejące pakiety po średniej cenie 24 450 BTC, co oznacza, że firma odnotowała wzrost wartości swoich kryptowalut o prawie 1,5 miliarda dolarów.
Gdyby firma wykorzystała całość wpływów z 1 miliarda dolarów na ponowne zainwestowanie w Bitcoin, dodałaby do swojej kasy około 25 000 monet o obecnej wartości 40 150 dolarów.
MicroStrategy to notowana na giełdzie firma z obszaru Business Intelligence, oferująca platformę analityczną dla przedsiębiorstw. Historia przedsiębiorstwa rozpoczęła się w 1989 roku, kiedy Michael J. Saylor założył firmę zajmującą się dostarczaniem oprogramowania do analizy danych. Obecnie MicroStrategy tworzy ponad 2 tys. pracowników, a firma obsługuje ponad 4 tys. klientów na całym świecie. Siedziba główna MicroStrategy mieści się w Waszyngtonie, a w Warszawie znajduje się drugi, pod kątem liczby pracowników, największy oddział na świecie.