Amerykański internetowy sprzedawca elektroniki Newegg dodał Dogecoin (DOGE) jako oficjalną metodę płatności.
20 kwietnia 2021 r. firma poinformowała, że nowa funkcja została wprowadzona w związku z Dniem Doge – świętem kryptowalutowym zorganizowanym przez zwolenników DOGE. Zwolennicy kryptowaluty mają nadzieję, że osiągnie ona w tym dniu poziom 1 dolara.
Starszy menedżer marki Newegg, Andrew Choi, uważa, że rosnąca dynamika wokół kryptowaluty jest „niezaprzeczalna”. – Niedawny wzrost wartości Dogecoin podkreśla potrzebę ułatwienia klientom dokonywania zakupów za pomocą tej popularnej kryptowaluty – zauważył.
Newegg stał się jednym z pierwszych dużych sklepów internetowych, które akceptowały Bitcoin (BTC), kiedy firma nawiązała współpracę z BitPay w 2014 roku. Początkowo płatność w Bitcoinach była dostępna jedynie dla użytkowników ze Stanach Zjednoczonych. Później zaś firma rozszerzyła tę opcję płatności na ponad 70 krajów.
– Zależy nam na tym, aby ułatwić naszym klientom robienie zakupów w sposób najbardziej dla nich odpowiedni, a to oznacza, że umożliwiamy im dokonywanie transakcji przy użyciu metody płatności, która najbardziej im odpowiada. W tym celu z przyjemnością udostępniamy fanom Dogecoin łatwy sposób dokonywania zakupów online w zakresie technologii – powiedział Choi.
Przejście Newegga do płatności Dogecoin następuje w trakcie gwałtownego wzrostu cen DOGE. 19 kwietnia 2021 r. kapitalizacja rynkowa DOGE po raz pierwszy w historii osiągnęła 50 miliardów dolarów, a token osiągnął najwyższy w historii poziom 0,45 dolara.
Newegg jest internetowym sprzedawcą sprzętu komputerowego i elektroniki użytkowej. Firma została założona przez Freda Changa, amerykańskiego imigranta z Tajwanu, w 2001 roku. W 2005 r. Newegg.com znalazło się na liście 10 najlepszych sprzedawców detalicznych w Internecie w zestawieniu przygotowanym przez „Internet Retailer Magazine”. Przychody firmy ze sprzedaży w 2004 r. wyniosły nieco poniżej 1 miliarda dolarów.
W maju 2017 r. Newegg oficjalnie wprowadził Newegg Logistics, mający na celu pomóc sprzedawcom handlu elektronicznego B2C i B2B oraz innym organizacjom w usprawnieniu realizacji zamówień, wysyłek i zwrotów. Z kolei w maju 2020 r. Newegg oficjalnie uruchomił inicjatywę skierowaną bezpośrednio do konsumenta (D2C), aby pomóc swoim partnerom-sprzedawcom zmaksymalizować ich zasięg w ramach platformy Newegg.