Najnowsze inteligentne telewizory Samsunga będą miały wbudowaną platformę, dzięki której użytkownicy będą mogli przeglądać, kupować i sprzedawać NFT.
Południowokoreański gigant technologiczny ujawnił nową linię telewizorów Smart TV z wbudowaną platformą non-fungible token (NFT). Inteligentne telewizory Samsunga z 2022 roku, takie jak Micro LED, Neo QLED i The Frame, będą miały aplikację NFT Platform, która może być używana do oglądania oraz kupna i sprzedaży cyfrowych dzieł sztuki.
„Wraz ze wzrostem popytu na NFT, potrzeba rozwiązania dla dzisiejszego rozdrobnionego krajobrazu oglądania i zakupu nigdy nie była większa” – napisano w opublikowanym przez firmę komunikacie.
W 2022 roku Samsung zamierza wprowadzić na rynek pierwszy eksplorator NFT i agregator rynku Smart TV. Platforma pozwoli widzom na przeglądanie, a także handel NFT bez konieczności opuszczania domowej kanapy. Chociaż nie jest jasne, które dokładnie platformy NFT lub rynki będą uwzględnione w agregacji, Samsung obiecał, że jego inteligentne telewizory nie będą manipulować jakością obrazu, zachowując wstępnie ustawione wartości twórcy NFT.
Poza integracją NFT w swoich produktach, południowokoreański konglomerat międzynarodowy aktywnie inwestuje w projekty NFT i metaverse poprzez swoje ramię venture capital, Samsung Next.
Oprócz Samsunga, inne duże firmy również wsiadły do pociągu z napisem „NFT”. W lipcu 2021 roku, Coca-Cola zaangażowała się w NFT w celach charytatywnych. Miesiąc później Visa zakupiła „CryptoPunk” NFT za 150 tys. dolarów.
W 2021 r. kolekcje sztuki cyfrowej i kolekcjonerskie cyfrowe NFT stanowiły 91% całkowitej sprzedaży NFT. Wraz ze wzrostem sprzedaży, coraz więcej firm opartych na NFT i metaverse pozyskuje znaczne kwoty na finansowanie swoich projektów. Również w 2021 roku firmy z branży gier Blockchain zebrały ponad miliard dolarów w inwestycjach.