Amerykańska sieć sklepów wielobranżowych jest już gotowa do przyjmowania kryptopłatności w swoich punktach sprzedaży.
Akceptacja detalicznych płatności kryptograficznych w Stanach Zjednoczonych stale rośnie. Tym razem firma Sheetz poinformowała o nawiązaniu współpracy z dostawcą płatności cyfrowych Flexa w celu umożliwienia klientom płacenia za produkty i usługi za pomocą kryptowalut.
Przedsiębiorstwo ujawniło, że opcja płatności kryptograficznych dotyczy zarówno produktów w sklepach, jak również dystrybutorów gazu w ponad 600 punktach w Pensylwanii, Ohio, Maryland, Wirginii, Północnej Karolinie i Zachodniej Wirginii. Kryptowaluty, które są akceptowane przez sieć sklepów wielobranżowych, to między innymi Bitcoin (BTC), Ether (ETH), Litecoin (LTC) i Dogecoin (DOGE).
Akcja przyjęcia przez firmę płatności kryptograficznych stanowi rozszerzenie jej relacji biznesowych z dostawcą płatności w punktach sprzedaży NCR.
Oprócz umożliwienia płatności Bitcoin i krypto, Sheetz planuje również umożliwić klientom połączenie ich aplikacji płatniczych obsługujących Flexa z programem lojalnościowym firmy.
Sheetz jest kolejną firmą akceptującą płatności kryptograficzne w Stanach Zjednoczonych. Przypomnijmy, że w marcu 2021 r. luksusowa marka hotelowa The Kessler Collection uruchomila możliwość płatności za swoje usługi za pomocą kryptowalut i stablecoinów.
Tymczasem z ankiety przeprowadzonej przez Mastercard na początku maja 2021 r. wynika, że nawet 40% respondentów na całym świecie wyraziło zainteresowanie wykorzystaniem kryptowalut do płatności w 2022 roku.
Firma Sheetz została założona przez G. Roberta „Boba” Sheetza w 1952 roku, który kupił jeden z pięciu sklepów mlecznych w Altoona. W 1963 roku otwarto drugi sklep pod nazwą „Sheetz Kwik Shopper”. Trzeci sklep pojawił się w 1968 roku. W 1972 r. firma powiększyła się z siedmiu do czternastu sklepów. Rok później Sheetz zaczął sprzedawać benzynę i otworzył pierwsze samoobsługowe dystrybutory gazu w środkowej Pensylwanii. Do 1983 roku otwartych zostało 100 sklepów sieci. We wrześniu 2001 r. Sheetz otworzył centrum dystrybucyjne w Claysburg w Pensylwanii. W grudniu 2004 roku sieć udostępniła klientom kartę Sheetz MasterCard PayPass z technologią RFID – tym samym sieć stała się jednym z pierwszych sprzedawców detalicznych, który zaakceptował taką technologię, wyprzedzając McDonald’s, Arby’s, CVS i 7-Eleven.