Aleph.im, startup zajmujący się pamięcią masową i przetwarzaniem oparty na blockchain, został wybrany do udziału w szóstym sezonie Laboratorium Przedsiębiorców Ubisoftu.
Francuski producent gier wideo od sześciu lat prowadzi laboratorium Entrepreneurs Lab, oferując start-upom i przedsiębiorcom dostęp do zasobów i wiedzy firmy w miarę zwiększania skali i komercjalizacji swoich produktów. W tym sezonie głównym tematem jest „blockchain i pozytywna rozrywka”. Oprócz Aleph.im do udziału wybrano 11 innych startupów z Kanady, Europy i Australii.
– Jesteśmy bardzo dumni, że możemy powitać wszystkie te utalentowane startupy w szóstym sezonie Laboratorium Przedsiębiorców Ubisoft – powiedziała Virginie Haas, dyrektor operacyjna studia Ubisoft.
– Naszą podstawową misją jest urzeczywistnienie zdecentralizowanych usług w chmurze – wyjaśnia Jonathan Schemoul, dyrektor generalny Aleph.im. – Cieszy nas, że tak odnosząca sukcesy firma realizuje naszą wizję tworzenia nowej generacji usług w chmurze – dodał.
Program mentorski Ubisoft daje Aleph.im możliwość ulepszenia swojego zdecentralizowanego ekosystemu dzięki bezpośredniemu wsparciu ekspertów. Ostatecznym celem, według Aleph.im, będzie połączenie technologii blockchain i rozrywki społecznościowej, w celu „zapewnienia przyszłościowych sposobów rozrywki”.
Ubisoft Entertainment to francuska firma zajmująca się grami wideo, której siedziba mieści się na przedmieściach Paryża, w Montreuil. Przedsiębiorstwo posiada kilka studiów deweloperskich na całym świecie. Jej najpopularniejsze serie gier to „Rayman”, „Rabbids”, „Prince of Persia”, „Assassin’s Creed”, „Far Cry”, „Watch Dogs”, „Just Dance” oraz seria „Tom Clancy’s”. W 2020 roku firma ogłosiła, że zamierza stworzyć grę, której akcja będzie działa się w świecie „Star Wars”. W praktyce oznacza to koniec wyłącznych praw firmy Electronic Arts do tworzenia tytułów ze świata „Gwiezdnych Wojen”.
W lutym 2021 przedstawiciele Ubisoftu poinformowali, że firma zacznie mniej koncentrować się na wydaniach gier AAA, bardziej skupiać się na grach mobilnych i freemium. – Widzimy, że stopniowo przechodzimy od modelu, który wcześniej koncentrował się wyłącznie na wydaniach AAA, do modelu, w którym mamy połączenie mocnych wydań z AAA i silnej dynamiki katalogu wstecznego, ale także uzupełniamy nasz program nowych wydań o bezpłatne gry i inne doświadczenia premium – powiedział dyrektor finansowy firmy, Frederick Duguet.