Amerykański producent samochodów to kolejna marka przygotowująca się do wejścia w świat niezbywalnych tokenów (NFT) i Metaverse.
Firma złożyła łącznie 19 wniosków o znak towarowy obejmujących jej marki samochodów, w tym między innymi Mustang, Bronco, Lincoln, Explorer i F-150 Lightning. Wnioski o znak towarowy obejmują wirtualne samochody, ciężarówki, furgonetki, SUV-y i ubrania dla swoich marek, a także obejmują proponowany rynek internetowy dla NFT.
Jak wynika z dokumentów złożonych przez Forda do Urzędu Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych w dniu 2 września 2022 r., producent samochodów planuje stworzyć możliwe do pobrania dzieła sztuki, teksty oraz materiały audio i wideo przedstawiające jego samochody, SUV-y, ciężarówki i furgonetki, które będą uwierzytelniane przez NFT. Firma ujawniła również swoje plany dotyczące wirtualnych towarów do pobrania, czyli programów komputerowych przedstawiających części i akcesoria samochodowe oraz odzież do wykorzystania w „wirtualnych światach online”, w tym na internetowych targach prowadzonych w rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej.
Istnieją również plany dotyczące stworzenia rynku do promowania „cyfrowych dzieł sztuki innych osób” za pośrednictwem strony internetowej, wraz z usługami sklepu detalicznego online, zawierającego niezmywalne tokeny (NFT) i cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie.
Decyzja Forda o wejściu w przestrzeń Web3 pojawiła się niecały miesiąc po tym, jak prezes wykonawczy Forda Bill Ford i dyrektor generalny Jim Farley ogłosili masowe zwolnienia pracowników w celu zmniejszenia wydatków firmy.
Warto w tym miejscu zaznaczyć, że Ford nie jest pierwszą firmą samochodową, która zdecydowała się na wejście w przestrzeń Metaverse. Firmy motoryzacyjne takie jak Nissan, Toyota i Hyundai ogłosiły plany ekspansji w szybko rozwijającej się przestrzeni metawersum, podczas gdy producenci luksusowych samochodów, tacy jak Bentley i Lamborghini, już rozwinęli swoje kolekcje NFT.