Firma umożliwi 2,9 miliardom posiadaczy kart płatniczych dokonywanie bezpośrednich zakupów za pomocą tokenów NFT.
Dostawca usług finansowych ogłosił, że w ciągu ostatniego roku pracował nad rozszerzeniem swojej sieci płatniczej na NFT. Firma nawiązała współpracę z kilkoma wiodącymi rynkami NFT, aby umożliwić 2,9 mld posiadaczy kart płatniczych bezpośrednie dokonywanie zakupów NFT bez konieczności wcześniejszego zakupu kryptowalut.
Obecnie, aby licytować i kupować NFT, użytkownicy muszą kupować kryptowaluty. Jednak dzięki najnowszej współpracy z Mastercard, miliardy posiadaczy kart mogą teraz ominąć proces zakupu kryptowaluty i przekazywania jej na rynki NFT. „Te integracje mają na celu uczynienie kryptowalut bardziej dostępnymi i pomóc ekosystemowi NFT stale się rozwijać, wprowadzać innowacje i przynosić więcej fanów” – poinformowała firma w komunikacie.
Przedsiębiorstwo przyznało, że nawiązało współpracę z wieloma rynkami NFT, a mianowicie Immutable X, Candy Digital, The Sandbox, Mintable, Spring, Nifty Gateway i dostawcą infrastruktury Web3 – MoonPay.
Decyzja o rozszerzeniu sieci płatniczej na szybko rozwijający się ekosystem NFT została podjęta na podstawie ostatniego badania przeprowadzonego przez firmę wśród 35 tys. respondentów z 40 krajów, które wykazało, że 45% konsumentów albo kupiło NFT, albo rozważa taką możliwość. 50% badanych konsumentów wykazało również zainteresowanie bardziej elastycznymi opcjami dokonywania zakupów.
Mastercard pracuje również nad zapewnieniem klientom światowej klasy bezpieczeństwa przy korzystaniu z najnowszej opcji płatności, podobnej do tej, jaką można uzyskać „okonując transakcji w sklepie lub w Internecie przy użyciu karty płatniczej.
Gigant w dziedzinie przetwarzania płatności wykazał żywe zainteresowanie rynkami kryptowalut i NFT w ciągu ostatnich kilku lat. W kwietniu 2022 roku firma złożyła wniosek o 15 znaków towarowych związanych z metaverse i NFT.