Po serii udanych, wysoko wycenionych sprzedaży tokenów niefunkcjonalnych, dom aukcyjny uruchomił własną dedykowaną NFT platformę aukcyjną on-chain, umożliwiając prowadzenie aukcji w pełni on-chain w sieci Ethereum.
256-letni brytyjski gigant aukcyjny, który jest również drugim największym domem aukcyjnym na świecie pod względem przychodów z aukcji dzieł sztuki pięknej, poinformował, że projekt Christie’s 3.0 pozwala na prowadzenie aukcji NFT w całości w sieci ETH. “Wszystkie transakcje, w tym po sprzedaży, będą automatycznie rejestrowane na blockchainie” – napisano w komunikacie.
W przeszłości w aukcjach NFT płatności od zwycięskiego oferenta nie zawsze były prowadzone na blockchainie, ale stworzenie nowego rynku Christie’s pozwala na to, aby transakcje odbywały się w sposób bardzo podobny do popularnego rynku OpenSea, umożliwiając dokonywanie płatności w Etherze (ETH).
Dom aukcyjny poinformował, że nowy rynek został opracowany we współpracy ze startupem Manifold oraz firmami Spatial i Chainalysis. W komunikacie wspomniano również o premierze tylko jednego projektu ekskluzywnego dla nowego rynku autorstwa artystki Diany Sinclair, zawierającego tylko dziewięć NFT, które można oglądać w wirtualnej galerii online zbudowanej przez Spatial.
W przeszłości Christie’s odniósł wiele sukcesów z aukcjami NFT, takimi jak “Beeple’s Everydays: The First 5000 Days”, który został wybity wyłącznie dla domu aukcyjnego i w marcu 2021 roku osiągnął rekordową kwotę 69,3 mln dolarów, stając się jednym z najdroższych kiedykolwiek sprzedanych NFT. W tym czasie sprzedaż tokenów była prowadzona we współpracy z marketplacem o nazwie MakersPlace.
Zainteresowanie Christie’s Web3 przeniosło się również poza aukcje NFT. W lipcu 2022 r. firma uruchomiła fundusz venture mający na celu wspieranie produktów i rozwiązań finansowych związanych ze sztuką w Web3. Również największy rywal firmy, dom aukcyjny Sotheby’s, zainteresował się Web3 i NFT, tworząc własną metaverse w październiku 2021 roku.