Prezes Commonwealth Bank of Australia Matt Comyn nalega, by bank przeprowadził drugi pilotaż usług kryptowalutowych w swojej aplikacji, gdy tylko wyjaśni się niepewność regulacyjna.
Commonwealth Bank of Australia zawiesił na czas nieokreślony swoje plany dotyczące drugiego programu pilotażowego usług handlu kryptowalutami i odciął dostęp do tych, którzy uczestniczyli w pierwszej rundzie testów.
Dyrektor generalny banku Matt Comyn powiedział, że nadal czeka na jasność regulacyjną. Zapewnił również, że pracuje z wieloma organami regulacyjnymi bardzo blisko, jak można sobie wyobrazić, na temat odpowiedniego traktowania tego konkretnego produktu. – Naszym zamiarem na tym etapie jest ponowne uruchomienie programu pilotażowego, ale nadal pozostaje kilka kwestii, które chcemy przeanalizować pod względem regulacyjnym, aby upewnić się, że jest to najwłaściwsze rozwiązanie.
Comyn dodał, że wniosek Skarbu Państwa dotyczący programu jest już w trakcie rozpatrywania, ale nie podzielił się przewidywanym terminem jego ukończenia. Jego zdaniem zeszłotygodniowa gwałtowna zmienność wydaje się przemawiać za potrzebą przedłużonego opóźnienia, mimo że drugi program pilotażowy został już wstrzymany w kwietniu, po tym jak organy nadzoru finansowego nie zgodziły się na umożliwienie zwykłym użytkownikom banków łatwego dostępu do kryptowalut. Australijska Komisja Papierów Wartościowych i Inwestycji sprzeciwiła się usługom banku ze względu na brak ochrony konsumentów.
Commonwealth Bank of Australia był pierwszym dużym bankiem w Australii, który zaoferował usługi kryptowalutowe za pośrednictwem swojej aplikacji mobilnej w listopadzie 2021 roku. W trakcie trwania programu pilotażowego obiecał, że po jego pełnym wdrożeniu dostęp do kryptowalut uzyska 6,5 miliona użytkowników aplikacji. Jak na razie plany te zostały wstrzymane na czas nieokreślony.