Badanie przeprowadzone przez firmę zajmującą się technologiami finansowymi podkreślia niewykorzystany potencjał ekosystemu kryptowalut, który może otworzyć nowe rynki dla branży sportowej.
Bitcoin jest uważany za najbardziej znany przypadek użycia blockchain, pokazujący sprawność technologii w dostarczaniu niezmiennej i prawdziwie zdecentralizowanej księgi głównej w ciągu ostatnich 13 lat. Z kolei tokeny kibica i NFT zostały po raz pierwszy wprowadzone do branży sportowej w celu zwiększenia zaangażowania kibiców poprzez kolekcjonowanie przedmiotów i mechanizmy głosowania. Jednak Deloitte, jedna z firm księgowych należących do tzw. Wielkiej Czwórki, przewiduje, że w najbliższych latach branża sportowa będzie w dalszym ciągu korzystać z kryptowalut i technologii blockchain. „Wokół kolekcjonerstwa sportowego, sprzedaży biletów, zakładów i gier utworzy się nexus. Dopiero zaczynamy dostrzegać potencjał kryptowaluty, jak również nowe rynki, do których może ona doprowadzić” – czytamy w dokumencie.
Podkreślając nadchodzące trendy w branży sportowej, raport Deloitte „2022 Sports Industry Outlook” przewiduje ostateczny wzrost innowacji opartych na blockchain, w wyniku czego Wykorzystanie NFT, kryptowalut, tokenów kibicowskich i innowacji biletowych będzie rosło i ewoluowało. „Wychodząc poza NFT, Deloitte spodziewa się, że branża sportowa wkrótce zacznie łączyć widzów z biletami sezonowymi za pośrednictwem blockchain. Podczas gdy początkowy krok w tym kierunku oznaczałby jedynie powiązanie biletów na mecz z NFT jako sposobu nagradzania kibiców, innowacje związane z inteligentnym kontraktowaniem mogą potencjalnie otworzyć nowe przypadki użycia. Moglibyśmy być świadkami frakcyjnej własności biletów sezonowych i apartamentów oraz ponownego wynalezienia procesu odsprzedaży biletów” – napisano w raporcie.
W rezultacie organizatorzy imprez sportowych i drużyny mogą zyskać nowe źródła przychodów, ponieważ inteligentne kontrakty usprawniają procesy związane z dynamiczną wyceną i odsprzedażą biletów. Deloitte wskazuje jednak na cztery kluczowe czynniki, które muszą zostać uwzględnione przez ekosystem: wdrożenie nowych standardów, edukację fanów oraz uwzględnienie zgodności z przepisami i implikacji podatkowych. Ponadto, badanie Deloitte wykazało, że NFT katalizują połączenie świata fizycznego i wirtualnego w sporcie, przewidując ponad 2 miliardy dolarów w transakcjach NFT związanych ze sportem w samym tylko 2022 roku.