Największa platforma streamingowa testuje możliwość umieszczania na profilach muzyków galerii tokenów NFT. Jeśli próba się powiedzie, osadzenie NFT miałoby służyć poprawie doświadczenia artystów i fanów.
Spotify przeprowadza test dla wybranych użytkowników aplikacji Android w Stanach Zjednoczonych. Użytkownicy ci mogą zobaczyć zapowiedzi NFT na profilach artystów. Obecnie jest tylko dwóch takich artystów: DJ i producent Steve Aoki oraz indie rockowy zespół The Wombats – obaj znani z tego, że korzystają z NFT.
Co prawda na chwilę obecną nie jest możliwe dokonywanie bezpośrednich zakupów tokenów, ale po przeczytaniu informacji o NFT i zobaczeniu powiększonego podglądu, użytkownik może kliknąć w przycisk, aby zostać przekierowanym na stronę OpenSea, gdzie może zakupić daną pozycję. Spotify nie obsługuje filmów wideo ani formatów GIF, wyświetlając jedynie statyczny obraz bez żadnych dźwięków.
Rzecznik firmy powiedział dziennikarzom, że testy są przeprowadzane „w celu poprawy doświadczeń artystów i fanów”. Niektórzy użytkownicy Spotify napisali już na Twitterze, że otrzymali ankietę związaną z NFT od serwisu streamingowego.
W ostatnim czasie muzycy aktywnie badają rynek NFT, który może być istotnym źródłem dochodów, zwłaszcza w sytuacji, gdy międzynarodowe trasy koncertowe są odwoływane z powodu COVID-19. W 2021 roku Mike Shinoda z zespołu Linkin Park został pierwszym artystą z dużej wytwórni, który wydał singiel w formie NFT, a Kings of Leon byli pierwszym zespołem, który wydał cały album w formie niezbywalnych tokenów. Aoki, według szacunków Rolling Stone, zarobił prawie 3 miliony dolarów na wybiciu tylko dwóch egzemplarzy NFT z 11-częściowej kolekcji.