Nowa londyńska kampania firmy pojawiła się zaledwie kilka tygodni po tym, jak organy regulacyjne zakazały emisji poprzednich reklam z akcji marketingowej Floki Inu przeprowadzonej w 2021 roku.
Floki Inu poinformowało, że „kryptowaluta ludu” zacznie się reklamować na 100 autobusach i na 203 plakatach na stacjach metra w Londynie, począwszy od poniedziałku 25 kwietnia 2022 r.
Nowa kampania na rzecz memecoina jest następstwem podobnej akcji marketingowej z końca 2021 roku, która wywołała sprzeciw członkini Zgromadzenia Londynu Siân Berry, która chciała zakazać wszelkich reklam kryptowalut w miejskich sieciach kolejowych i autobusowych. W poprzedniej kampanii Floki Inu pojawiły się reklamy z napisem „Przegapiłeś Doge? Zdobądź Floki”.
W listopadzie 2022 r. Berry opublikowała tweeta porównującego kryptowaluty do hazardu, dodając, że służby publiczne nie powinny reklamować ryzykownych systemów. Kampania spotkała się z tak dużym negatywnym odzewem, że zainterweniowała brytyjska organizacja Advertising and Standards Authority, zakazując reklamy w orzeczeniu z 2 marca, ponieważ kampania wykorzystywała obawy konsumentów przed utratą pieniędzy, trywializowała inwestycje w kryptowaluty i wykorzystywała brak doświadczenia konsumentów.
Dyrektor ds. marketingu Floki Inu ukrywający się pod pseudonimem Sabre, podkreślił w oświadczeniu, że zespół nie zamierza się wycofać pomimo nacisków ze strony organów regulacyjnych. – W pewnym sensie ta druga londyńska kampania jest jeszcze większym zwycięstwem dla Floki i całej branży kryptowalutowej niż pierwsza, ponieważ nasz zespół walczył o prawo do publicznego reklamowania naszego przełomowego projektu. Niektórzy chcieli, abyśmy zostali tutaj całkowicie zakazani, a antykryptowalutowa agenda nadal pojawia się gęsto i szybko poprzez kampanie oszczerstw i dezinformacji. Zespół Floki zawsze będzie stał na swoim stanowisku bez względu na wszystko – napisał.
W styczniu 2022 r., Advertising and Standards Authority wydało szereg zakazów dla firm kryptowalutowych reklamujących się w Wielkiej Brytanii. Regulator wstrzymał dwie reklamy Crypto.com, które promowały łatwość zakupu Bitcoin i uzyskiwania zysków, ponieważ nie informowały o ryzyku związanym z inwestycją. Z kolei
W połowie grudnia 2021 r. ASA zakazała reklam sześciu firm kryptowalutowych za wykorzystywanie braku doświadczenia konsumentów i nieprzedstawienie ryzyka związanego z inwestowaniem w kryptowaluty.