Projekt ma pomóc pięciu początkującym artystom w tworzeniu i zarządzaniu ich markami w przestrzeni Web3 orazedukację ludzi ze sceny muzycznej w zakresie możliwości, jakie może im zaoferować ta technologia.
Globalny gigant płatności poinformował o uruchomieniu programy „Mastercard Artist Accelerator”. Wiosną firma połączy pięciu wschodzących muzyków z całego świata z mentorami, którzy pomogą im ustawić swoją markę w przestrzeni muzycznej Web3. „Artyści uzyskają ekskluzywny dostęp do specjalnych wydarzeń, wydawnictw muzycznych i nie tylko. Pierwszy w swoim rodzaju program nauczania nauczy artystów, jak budować (i posiadać) swoją markę poprzez doświadczenia Web3, takie jak bicie NFT, reprezentowanie siebie w wirtualnych światach i tworzenie zaangażowanej społeczności” – czytamy w opublikowanym komunikacie.
Kulminacją programu będzie transmitowany na żywo koncert, który odbędzie się pod koniec 2023 roku.
Dla osób, które nie zostaną wybrane do programu, Mastercard uruchomi kolekcję nietrwałych tokenów (NFT) o nazwie „Mastercard Music Pass”. Chodzi o to, by zapewnić hodlerom materiały edukacyjne i unikalne zasoby poprzez współpracę marek. Dzięki temu rozwiązaniu początkujący muzycy będą moglidowiedzieć się więcej o integracjach Web3 z sektorem muzycznym.
Dyrektor generalny Polygon Studios Ryan Watt podkreślił, że „Web3 ma potencjał, aby wzmocnić nowy typ artystów, którzy mogą rozwijać swoją społeczność fanowską, zarabiać na życie i wprowadzać nowe media do wyrażania siebie i łączenia się na własnych warunkach.
Przypomnijmy, że w grudniu 2022 r. światowy gigant rozrywki Warner Music Group nawiązał współpracę z Polygon Studios oraz interaktywną platformą LGN.io. Celem współpracy ma być budowa platformy muzycznej Web3 o nazwie LGND Music. Platforma ma zostać uruchomiona jeszcze w styczniu 2023 roku i ma pozwolić użytkownikom na streaming muzyki oraz zbieranie i handel muzycznymi NFT.
Tymczasem Mastercard aktywnie pogłębia swoje zaangażowanie w sektorach blockchain i kryptowalut. W styczniu 2022 roku firma połączyła swe siły z Coinbase, dzięki czemu możliwe stało się korzystanie z kart Mastercard do zakupu NFT na rynku Coinbase. Z kolei w połowie października 2022 roku Mastercard nawiązał współpracę z Paxos, aby umożliwić bankom oferowanie swoim klientom handlu kryptowalutami i powiązanych usług.