Sieć kawiarni zaoferuje swoim amerykańskim klientom możliwość nabywania cyfrowych znaczków kolekcjonerskich w formie niefunkcjonalnych tokenów.
Każdy kolekcjonerski znaczek, nazwany „Starbucks Odyssey”, będzie miał swoją własność zweryfikowaną w blockchainie i będzie miał wartość punktową zależną od jego rzadkości. “W miarę zbierania kolejnych znaczków, punkty członków będą rosły, odblokowując dostęp do unikalnych doświadczeń” – poinformowała firma w komunikacie.
Nagrody obejmują możliwość otrzymania wirtualnego martini espresso, dostęp do unikalnych towarów, udział w ekskluzywnych wydarzeniach w Starbucks Reserve Roasteries, a także wycieczki do farmy kawy Starbucks Hacienda Alsacia w Kostaryce.
Kawosze mogą zdobywać NFT grając w interaktywne gry o tematyce kawowej lub podejmując wyzwania na Starbucks Odyssey – platformie, która zostanie uruchomiona jeszcze w 2022 roku. Użytkownicy mogą również kupować NFT na wbudowanym rynku bez konieczności podłączania portfela lub używania jakichkolwiek kryptowalut.
Wszystkie znaczki będą zawierały ikoniczne dzieła sztuki Starbucksa współtworzone z partnerami firmy i artystami zewnętrznymi. Część dochodów ze sprzedaży limitowanych znaczków zostanie przekazana na wsparcie twórców. Same NFT są bite na blockchainie proof-of-stake, stworzonym przez Polygon. – Wchodzimy w przestrzeń Web3 inaczej niż jakakolwiek inna marka, jednocześnie pogłębiając połączenie naszych członków ze Starbucksem. Naszą wizją jest stworzenie miejsca, w którym nasza cyfrowa społeczność może spotykać się przy kawie, angażować się w immersyjne doświadczenia i świętować dziedzictwo i przyszłość Starbucksa – powiedział Brady Brewer, wiceprezes i szef działu marketingu firmy.